tisdag 19 februari 2013

Nu har jag förtjänat en stunds lugn och ro

Har precis avverkat veckans första träningspass, en timmes löpteknik/jogging. 
Känns hur bra som helst om man bortser från en krånglande ljumske igen. 
Vad ska jag göra? 

Första träningen var det höger ljumske som sa ifrån, andra passet kändes hyfsat ok och 
idag var det vänster ljumske som kastade in handduken.
Jag kan jogga men direkt jag försöker höja knäna eller öka steget så är det rejäl smärta och stumhet.
Men jag är rätt så smärttålig så jag biter ihop, kan visserligen inte ge max men jag 
klarar av att pina mig genom passet.
Imorgon är det löpning igen och då ska jag lämna ljumskarna hemma =)

Har precis utfordrat kidsen, blev en salig blandning av rester och diverse konstiga 
saker jag hittade i frysen.
Så blir det när man inte har tid och ork att handla.
Trodde att lillen var avklarad efter att ha tinat upp två stora tallrikar med kålsoppa, 
men nej då...han skulle ha mera mat. 
Så det blev en udda kombo av spagetti och kalops, men det slank ner det också =)
Mellansonen som är den mest kräsne i detta hus åt bara prinskorv och ketchup.
Och den stora rackaren lyckades trycka i sig 2 tärnade kyckligfiléer i tortillasbröd,
men även han kom ner och rotade runt efter mer mat.

Är inte lätt och billigt att ha tre tonårskillar, de har magsäckar som stora svarta sopsäckar.
Spelar ingen roll hur mycket mat man gör så är det soprent på bordet och tre desperata 
blickar som letar efter mera föda.
En egen kokerska skulle inte vara helt fel.
Någon som alltid såg till att det stod god, nylagad och nyttig mat på bordet när vi 
kommer hem från diverse aktiviteter =)

Nä, nu tycker jag att jag har förtjänat en stunds lugn och ro.
En kopp kaffe och ett bad tror jag står på agendan.

Ha en härlig tisdagskväll!

♥ KRaM aNNiCa ♥



2 kommentarer:

  1. Du kanske skulle testa att vila ljumsken? Men det är väl inget för fru full-fart-framåt ;).
    En egen kokerska lät ju inte helt fel :)
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fru full fart framåt har åkt på semester, nu är det bara Fru bit ihop kvar =(
      Kram ♥

      Radera