onsdag 13 februari 2013

Just idag är jag stark

Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida


Idag känner jag mig faktiskt urstark.
JAG har sprungit i en timme, 6,48 km, med min otränade kropp.
Och visst FAAAN var det jobbigt bitvis men det är bara att bita ihop och kämpa vidare!
Och vet ni vad, jag hade kunnat fortsätta de resterande 3,5 km också om jag haft någon som peppat mig.

Känns så skönt att veta att en mil inte är så jädrans långt trots allt.
Jag har ju sprungit milen förr, men man kan inte leva på gamla meriter.

Men jag kan också säga att jag inte kommer klara det själv.
Är alldeles för lat för att kämpa helt ensam.
Men i grupp bara flyter det på, man peppar varandra och ingen lämnas någonsin ensam kvar.

Nu vill jag bara fortsätta springa, varje dag och hela tiden =)
Jag och Forrest Gump.
Run Forrest Run!
Run Annica Run!

Och att springa på vintern är ju skitkul, varför har ingen berättat det?
Nu gäller det att hålla i och smida medan järnet är varmt =)

Lite sömn på det här så är jag förhoppningsvis lika stark imorgon =)

♥ KRaM aNNiCa ♥

Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just denna dag
Den ger lust när den kommer

Jag ser måsarnas flykt
Jag ser solglittrets dans
Jag ser fram emot härliga tider
Jag ser kvinnornas ben
Jag ser ögonens glans
Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just denna dag
Den ger lust när den kommer

Jag hör skrattande barn
Jag hör slussarnas brus
Jag hör till de få som kan leva
Jag hör inre musik
Jag hör vindarnas sus
Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just denna dag
Den ger lust när den kommer

Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida
Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just denna dag
Den ger lust när den kommer

nanana....


Låttext från Kentas Just idag är jag stark



8 kommentarer:

  1. Go girl! Klart du är stark, det kommer inte stoppa vid milen! Du är som gjord för att nöta asfalt :)
    Run Annica Run!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack finaste vännen, jag hoppas det stämmer så jag kan nå halvmaran innan jag fyller 40 =)
      Kram ♥

      Radera
  2. Bra kämpat gumman! Du kan om du vill :)
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan jag...gäller bara att hålla i och vara envis!
      Kram ♥

      Radera
  3. Vad himla duktig du är! :) Go you! Kram Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner mig rätt så nöjd =). Önskar jag hade mer tid över för träning, men jag tar de tillfällen jag hinner.
      Kram ♥

      Radera
  4. Hej
    Fantastiska du som kämpar och sköter om dig men tråkigt det där med huvudvärken. Hoppas du hittar nån mer att springa med snart men Forrest Gump och musik du gillar är kanske inte så dumt.
    Kram Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker, man kommer till ett vägskäl i livet där man måste välja att gå under eller kämpa sig upp. Nu har jag valt att kämpa och det känns fantastiskt =)
      Kram ♥

      Radera