söndag 24 februari 2013

En vacker dag

Solen skiner och snön gnistrar, en helt underbar dag med andra ord.
Jag försöker intala mig själv att jag ska ta en promenad, men längtan efter att bara 
vara soffpotatis är stor.
Vi får se hur det slutar =)

♥ KRaM aNNiCa ♥

Snö så långt ögat kan nå på vår baksida just nu, men vackert är det!
Från början var alla våra fönster målad röd, men efter att ha bytt fönster på nedervåningen
börjar fler och fler fönster få vit kant.
Får bli sommarens projekt att måla fönsterna på ovanvåningen vit.
Murspisen väntar tappert på våren.
Första grillningen brukar bli i april.
Torkställningen har tagit stryk i vinter och behöver stöttas upp till våren.

Förhoppningsvis ska torkställningen också bli vit till sommaren.

Det börjar droppa från taken, ett tecken på att våren är på väg kanske?

Förrådet har fått en vacker snöhatt

8 kommentarer:

  1. Ni har verkligen ett vackert hus och ett vackert läge. Måste vara underbart att ha den baksidan med tanke på att ni ändå bor rätt så tätt inpå era grannar.
    Passa på att ta en promenad i solskenet, du kommer att fyllas av energi efteråt!
    Ha en härlig dag vännen!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är otroligt glad över vår baksida och läget vi har, man glömmer bort att man bor i ett kedjehus när man är på baksidan =)
      Tog mig en rejäl promenad och en löptur och sedan var det kört =(
      Kram ♥

      Radera
  2. Jag har förut läst om din kamera du fick för ett litet tag sen....är lite nyfiken på vad du tycker om den....är lusten på att köpa en ny nämligen.
    Hälsn. Inga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du fått mitt mail, hittade ingenstans på din sida att lämna en kommentar på =(
      Kram Annica

      Radera
  3. Tänk vad härligt det är att få sjunka ner i soffan efter en promenad :) Hoppas att du har haft en härlig söndag. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en härlig söndag, tänk vad lite solsken och frisk luft kan göra med humöret =)
      Kram ♥

      Radera
  4. Vilka vinterbilder. :) Ni har massvis med snö. :) En sådan torkställning som du har gjort ska nog jag göra i Sommar. Den är ju så himla snygg så jag kan nog inte låta bli! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har ju kommit en del i vinter, men det gör ingenting för jag älskar snö. Ska det vara vinter så ska det =)
      Tycker jag absolut ni ska göra, det kommer bli superfint i er trädgård!
      Kram ♥

      Radera