fredag 8 februari 2013

En fantastisk kväll på Friends Arena

Messi under nationalsången
Han är inte bara fotbollsgud han är ju så söt också, som en kramgo liten nallebjörn =)

Vi  hade en fantastisk kväll i onsdags på Friends Arena.
Hade väl inte trott något annat heller =)

Lämnade Sandviken med en klump i magen, smet ju iväg mitt i rapporteringen med det nya rapporteringssystemet.
Väglaget var inte det bästa men lite försenade hamnade vi till slut i Sundbyberg där vi åt lite 
mat och sedan hoppade på bussen mot Friends Arena. 
Bussen hade också lite problem med väglaget och det slutade med att vi fick ta oss en rejäl promenad.

Stämningen vid arenan var på topp och vi hade jättebra platser, rad 8 snett bakom mål.
Full insyn i Sveriges uppvärmning och sedan nästan första parkett vid Argentinas mål.
Vilka fotbollsspelare de är, så sjukt skickliga och överlägsna.
Kändes som de knappt ansträngde sig och ändå var de så överlägsen.

Grymt imponerande att sitta så nära och se deras anfall och speltaktik.
De är så skickliga att rulla boll.
Att alltid hitta varandra och veta vad den andre tänker.
Ibland är de helt stilla och passar fram och tillbaka och Sveriges försvar springer runt som 
yra höns för att få tag på den lilla bollen.
Lekstuga =)

Messi ska vi inte ens tala om, fatta att vara född med en sån talang.
Killen kan konsten att vara rätt placerad samt att få bollen med sig i alla lägen även i full fart.
Han är rätt så loj på planen bitvis, men jädrar vad han växlar upp i tempo och fart när han vill.
Känns tryggt att han skrivit på för fem år till med Barca, då har vi chansen att se han fler gånger.

Tyvärr tog ju matchen slut alldeles för fort och det var dags för hemfärd.
Nu hade bussarna det ännu jobbigare i den virvlande snöyran som rådde.
Fastnade i en rondell men lyckades till slut backa oss loss.
Åkte förbi en olycka, en bil som hängde oroväckande med halva bilen över ett broräcke.
Höll på köra fast på en av busshållsplatserna.
Men vi nådde Sundbyberg och kunde sätta oss i vår bil och börja krypfärden hemöver.
40-50 km/h på motorvägen är inte skoj, tror att topphastigheten var 80 km/h.
Rullade in i garaget mitt i natten.
Men det var det värt!!!

Får suga på den här karamellen en stund nu och sedan blickar vi framåt.
Har ju en resa i april att se fram emot och förhoppningsvis får vi se lite turkisk fotboll då.
Och det ska vara en upplevelse utan dess like säger de som varit och sett turkisk fotboll live.
Jag älskar stämningen på läktarna, alla glada sjungande supporters.
Och om det dessutom är bra fotboll på planen så är ju kvällen som gjord =)

Men nu får det vara nog med Messi- och fotbollssnack på ett tag.
Ska gå ner och sätta fart på bakningen.
Firar lillen i morgon, tänk att minstingen våran hunnit bli 13 år ♥

Ha en fin fredagskväll nu!

♥ KRaM aNNiCa ♥

Hann inte se speciellt mycket av arenan, hade bara ögonen för en liten argentinare =)
Var tydligen fler än jag som vill kramas med han för vips dök en supporter upp
nere på planen för en liten kramstund.
Messi var inte sen att kramas tillbaka =)
Isakssons cykelspark var häftig, men frågan är om den inte var inne?
Uppvärmningen är i full gång
En del har tur och får sitta på första parkett
Är inget Zlatan fan, men jag vet att andra är det.
Så jag bjuder på lite gymnastikövningar ala Zlatan

Önskar att kvällen aldrig tagit slut!

Bilder från matchen.
Messi slår en hörna och Zlatan har lite mer gymnastikövningar att lära ut =)
Två rader bakom oss satt två härliga damer från Argentina.
De var glada och sjöng mest hela tiden =)
Så där härliga som alla supporters borde vara!

6 kommentarer:

  1. Dom var fantastiska Argentina, som du säger, det såg ut som om dom var ute och promenerade lite grand. Jag tänkte på dig när jag såg på tv, att du var där! Messi är fantastisk och jag är ju Zlatan fan också!
    Agnetakram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha och jag tänkte på dig när jag lade in bilderna på Zlatan =)
      Messi är GUD!
      Kram ♥

      Radera
  2. Det måste kännas så konstigt att ha så stor barn hemma, jag brukar se på Vilja och tänka: har du legat i min mage?? :) Ha en fin helg. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tiden går ju så fort och vips så är de så här stora. Men alla åldrar har sina jobbiga perioder och sina tjusningar =)
      Kram ♥

      Radera
  3. Men vilken härlig kväll! Måste ha varit häftigt att vara på plats och Messi är ju en riktig godbit, hade jag aldrig tänkt på =)
    Kram A-L

    SvaraRadera