torsdag 21 februari 2013

Att ha en vän är som att vakna och känna att solen skiner

Skrev i morse på Instagram att man ska ta till vara på sina vänner.
Är så lätt att glömma bort att vårda den vänskap man har.
Är precis som vilket förhållande som helst, man måste både ge och ta.

När man mår dåligt själv är det svårt att ge, men då får man försöka så gott det går.
Jag är kanske inte världens bästa på att ta hand om mina vänner, men jag försöker bättra mig. 

När jag kom hem från jobbet idag blev jag så glad för på bordet låg det tulpaner och en ask choklad.
En vän med bra känselspröt hade snappat upp att jag inte var på topp idag ♥ 
Men nu känns min dag genast mycket lättare.

Man måste ju givetvis inte ge varandra presenter.
Ett telefonsamtal, ett sms, en kram - mer än så behövs inte för att visa någon att 
man bryr sig och finns till för den personen.
Många gånger tänker vi att jag borde...så blir det inget mer.
Skicka då genast iväg ett sms eller lyft luren.
För vad kan vara viktigare än att finnas till för någon man tycker om?

Nu har jag fördelen att många jag tycker om läser det jag skriver, så jag brukar passa på att 
få dela ut några kramar här i bloggen =)
Så till alla där ute, jag hoppas ni vet att jag tycker om er och att jag alltid finns här för er 

♥ KRaM aNNiCa ♥


Att ha en vän är som att vakna och känna att solen skiner 

6 kommentarer:

  1. Men gumman då, jag tycker du verkar ha rätt så bra känselspröt själv. Men det är helt rätt det du skriver, vi skjuter gärna saker framför oss hela tiden och helt plötsligt kan det vara försent.
    Vilken härlig överraskning du fick när du kom hem, härligt med sådana vänner!
    Jag passar på att krama tillbaka här i bloggen =)
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kramen och för att du är så underbar ♥

      Radera
  2. Underbara människa, hoppas du vet hur mycket du betyder för dina nära och kära och alla andra i din omgivning. Jag är glad att ha dig som min vän ❤
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad att jag har dig också ♥♥♥

      Radera
  3. Vilken fin vän det måste vara! :) Förstår att det måste piggat upp! Hoppas allt känns bättre nu! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. DEt värmde bra med en liten blomma och choklad =)
      Kram ♥

      Radera