onsdag 16 januari 2013

Tjejmilen bokad

Som så många andra den här årstiden så känner jag mig bara trött, ful, småmullig 
och fruktansvärt otränad.
Bara tanken på att köra igång med träningen igen gör mig simfärdig av trötthet.

Bästa sättet att komma igång är ju att anmäla sig till ett lopp, så nu är det gjort.
Den 7 september ska jag springa Tjejmilen. 
Extra roligt att göra det tillsammans med kollegorna på jobbet. 
För 500 kr får vi resa tor Stockholm, övernattning med frukost, T-shirt och startavgiften betald. 
Dessutom kommer vi att ha 12 gemensamma träningstillfällen.

Taggad som sjutton, men nu behöver jag en plan.
Hur ska jag ta mig från soffpotatis till en löpare som klarar av milen?
Och jag nöjer mig inte med milen för nästa mål är halvmara.
Har en gammal dröm om att få åka runt i Europa och testa på olika halvmaror.
Men någon dröm om maraton har jag då rakt inte, det känns bara onödigt långt.

Vädret ute är inte speciellt lockande för min del just nu.
Blodcirkulationen sätter tvärstopp utan medicin och medicinen ger mig för lågt blodtryck.
Alltså måste jag ha inomhusträning tills framåt slutet av mars och sedan ge järnet utomhus.
Kanske dags att ge gåbandet här hemma en chans.
Hmm år filura lite på en träningsplan.

 ♥ KRaM aNNiCa ♥






6 kommentarer:

  1. Häftigt! Det grejar du vännen!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det hoppas jag verkligen =)
      Kram

      Radera
  2. En riktigt bra morot tycker jag. Ta det lugnt och försiktigt när du kommer igång med träningen. Vi har också pratat om att vara med från jobbet. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska försöka, man blir ju gärna lite smått ivrig i starten. Vad kul, då kanske vi ses i vimlet av folk =)
      Kram

      Radera
  3. Vad duktig du är! Jag sprang väldigt mycket förut. Jag tyckte det var effektivast att börja på ett löpband då man inte blir lika trött i knän och ben när det är samma underlag. Sedan la jag bara en tröja över displayen så jag inte såg hur långt jag sprang jag tyckte jag blev tröttare om jag såg hela tiden hur sakta det ökade. Sedan så tvingande jag mig själv att klara att springa minst exempelvis 5 låtar på Mp3 spelaren sen så ökade jag och då var man till slut uppe långt över milen! Fokusera även på andningen! Får inte kroppen syret så får man mjölksyra och blir trött. Du kommer absolut klara detta! Lycka till! :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för smarta tips susanne! Jag brukar också räkna antalet låtar när jag tränar =)
      Jag har gett mig fan på att jag ska fixa det här denna gång. Har gemensamma träningar två gånger i månaden på jobbet då vi får med oss övningar och tips, sedan ska jag börja löpträna med en annan grupp så fort det blir barmark och innan dess får det bli lite gåband hemma, styrka och funktionell träning.
      Kram Annica

      Radera