söndag 20 januari 2013

Spelkväll

Idag har jag verkligen inte gjort mycket nytta. 
Men däremot har jag fyllt på energiförrådet, och det är ju inte fy skam!

Hade planerat att måla och kom så långt till att jag letade fram två penslar i förrådet.
Sedan plingade det till i mobilen och plötsligt var målandet bortglömt.
Istället blev det till att baka. 

Var förbi mamsen och fick lite kaffe tillsammans med Syster Yster 
Sedan var det full fart hemåt för lite mera fika med finaste vännerna  
Fikat övergick till spelkväll.

Först fick maken storstryk av minstingen i Fia med knuff, fast jag tror inte de 
riktigt följde samma regelbok haha
Sedan spöade maken oss två gånger i Yatzy. 
Sägs ju att om man har tur i spel så har man otur i kärlek...så nu vet ni hur han har det här i livet  =(
Jag å andra sidan har ju alltid otur i spel men så är ju jag också lyckligt gift =)

Mellan vinsterna i Yatzy slängde han ur sig att han har beställt en present till mig som kommer i nästa vecka som kommer att göra mig superglad.
Men eftersom jag är mogen och vuxen så är jag inte det minsta lilla nyfiken...
eller kanske lite...
eller vad sjutton jag vill ju veta nu!

Dessutom har jag ju redan fått en present, som jag också blev superglad över.
Försökte gissa på en kristallkrona, men det var det tydligen inte.
En kamera eller en dator lär det ju inte heller vara.
Och en resa är det inte, för den kommer inte en vecka senare.
Någon ny sänggavel eller nya tapeter kanske...nej.
Vad sjutton kan det vara?
Hmm kan det kanske vara ett takelement till sovrummet, för han har väl tröttnat
 på mitt tjat om hur kallt det är.
Får nog helt enkelt avvakta och se, för även om jag skulle gissa rätt så skulle han inte röja en min.

Har också hunnit med att prata en stund med min pappa samt med kusin C 
Känner att jag har hunnit i kapp lite med mina nära och kära idag.
En skön känsla, för annars brukar jag alltid gå och lägga mig med en liten klump i magen över alla jag borde träffat eller pratat med.

Bra start på helgen med andra ord, hoppas morgondagen blir lika bra =)
Och att ni också får en trevlig söndag!

 ♥ KRaM aNNiCa ♥

Gillar verkligen den lilla griffeltavlan i köket.
Trevligt att mötas av ett fint litet budskap.
Helg - hur vackert är inte det ordet?!

6 kommentarer:

  1. Oj oj, nu håller du på att gå sönder av nyfikenhet. Starkt gjort av maken att kunna hålla sig!
    Tror att din man har både tur i spel och kärlek, för han har ju haft turen att hitta dig.
    Och finare person än dig har man svårt att hitta! Tror inte heller man kan hitta någon som älskar helg så mycket som du gör =)
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla underbara vän, tycker om dig så mycket!
      Helg är ju fantastiskt, synd att de bara kommer 52 gånger på ett år...får ju gärna komma lite oftare =)
      Kram

      Radera
  2. Vad spännande, du är vaärd alla de saker du räknar upp men jag antar att det är plånboken hans som styr =)
    Ser fram emot att få höra vad du fick!
    Verkligen en lördag som du behövde, hoppas din söndag blir lika bra!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tänk om det vore så bra att jag fick alltihopa =)
      Söndagen har varit rätt så bra, så jag är nöjd =)
      Kram vännen!

      Radera
  3. Tack för en toppenkväll (som alltid). Så skönt och avslappnat och sånt gillar vi. :)
    Vi får boka in fler spelkvällar...men den gången kanske vi ska äta lite mat och inte bara gotta. ;)
    Ska bli så spännande att se vad det kan vara. Jag tror ändå liiite på en köksmaskin.
    På torsdag kör vi!!!
    Kraaam <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får vara slut på allt gotta nu! Bara nyttigheter framöver =)
      Japp, på torsdag är det full fart som gäller. Har tjuvstartat träningen idag här hemma =)
      Mmm vi får se vad han dyker upp med, kanske inte alls är så fantastiskt som han har håsat upp det som.
      Kram <3

      Radera