söndag 13 januari 2013

Nu är julen slut

Är med lite blandade känslor som julen plockas ner i sina kartonger.

Känner mig som ett litet barn med tindrande ögon när julen plockas fram.
Förväntansfull, inte över klapparna utan av hela julen i sin helhet.
Överväldigad av allt det vackra och ljusa. 
Glad över all vacker snö som vi har lyckan att få nästan varje år.
Sorgsen över de vi inte längre får dela vår vardag med.
Lycklig över alla de fina vi fortfarande är välsignad att få dela julen med.
Översköljd av alla härliga minnen från min barndoms jular.

Det är alltså inte bara kulor och glitter jag stoppar i lådorna.
Men vetskapen om att jag om 10,5 månader får ta fram hela härligheten igen gör jobbet lättare.
Att längta är också härligt.
Och jag längtar redan efter nästa jul.

Men först vill vi ha en lång, varm och härlig sommar!

♥ KRaM aNNiCa ♥

Julen 2012







4 kommentarer:

  1. Vad härligt med alla dessa känslor du förknippar med julen. Och härlig inställning till väntan och längtan :)
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Julen ska vara full med känslor, och mest positiva =)
      Kram ♥

      Radera
  2. Du får komma och hälsa på oss, vi hann inte plocka ner julen i helgen, så den är fortfarande kvar hos oss :)
    Ha en fin måndag.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma!
      Haha ja men då kanske jag dyker upp där på er bro en vacker dag =)
      Kram

      Radera