lördag 12 januari 2013

Lazy saturday


Huvudvärk igår och huvudvärk idag *suck*
Men jag får vara nöjd med att veckan började med fyra huvudvärksfria dagar.
Fyra dagar av sex är ju bättre än hur det var tidigare.
Kanske är det akupunkturen som börjar ge verkan =)

Sjukgymnasten gav mig ett tips som kanske är värt att prova om akupunkturen inte 
ger önskad verkan efter avslutad behandling.
Tydligen slappnar jag inte av i pannan trots att jag sover, 
man tror ju att kroppen ska vara avslappnad då.
Fick rådet att eventuellt testa botox i pannan.

Varningsklockor börjar genast ringa i mitt huvud, för botox är ett nervgift .
Att frivilligt spruta in nervgift i kroppen känns ju lite sisådär.
Men att ständigt ha en huvudvärk som hindrar mig från att göra allt jag vill göra är ju inte heller kul.
Måste läsa på mig lite i ämnet samt vänta ut de resterande akupunktur behandlingarna,
 sen får vi se.
Måste ju finnas massor av folk därute i stugorna som har testat detta.
Undrar om det fungerar för dem?

Botox blockerar överföring av signaler mellan nerv och muskel. 
När injektion sker i muskeln, skapar giftet en lokal förlamning av muskeln. 
Effekten upphävs när nya nerver växer ut, varför man behöver göra en ny behandling ungefär var tredje till sjätte månad.
 När botox injiceras i pannan blir rörelseförmåga i pannan begränsad. 
Ibland sker en kosmetisk höjning av ögonbrynen.


Så idag blir det inte många knop, plockar i lite sakta mak ner julen från alla våra fönster.
Senare blir det soffan för hela slanten.
Och i morgon hoppas jag på en huvudvärksfri dag!

Ha en finfin lördag!

♥ KRaM aNNiCa ♥
Ser ni att solen skiner starkt där ute...
...man får ju lite vårkänslor =)

2 kommentarer:

  1. Men lilla gumman då, att huvudvärken ska förfölja dig hela tiden =(
    Har hört talas om att folk blir hjälpta av botox, så jag tycker absolut du ska testa. Cellgifter är ju också ett gift, men ibland måste man ta till farliga saker för att bli av med sina sjukdomar och plågor.
    Hoppas din söndag blir bättre!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm jag ska verkligen fundera på saken. Men det kostar ju tyvärr rätt så mycket. Akupunkturen står arbetsgivaren för, men botox lär jag inte få igenom haha
      Både söndagen och måndagen har varit huvudvärksfria, så jag tror bestämt nålarna gör verkan...peppar peppar ta i trä...
      Kram ♥

      Radera