söndag 6 januari 2013

Julens sista amaryllis

Har varit lite seg och febrig hela helgen, och jag känner mig fortfarande långt ifrån i form.
Men det är bara att bita ihop och kämpa på, har en och en halv tuff vecka framför
mig på jobbet innan jag har tid att vara sjuk.

Och nästa helg är det dessutom dags att städa bort julen.
Känns lite vemodigt då jag verkligen älskar julen ♥

Delar av julen städar ju bort sig själv, som julblommorna.
Är bara tre julgrupper som fortfarande står sig.
Det jag trodde var den sista amaryllisen fick hamna på ett fat med lite vatten.
(hade ju en till i vardagsrumsfönstret som ännu inte blommat hihi)
Tänk på att ni kan klippa av era amaryllis och hyacinter och ställa dem i vatten 
om resten av blomman blivit ful. 
Så kan ni njuta av dem ett tag till =)

Känner ni er färdiga med julen?
Eller har ni kanske rent av städat bort den redan?

Önskar er en trevlig fortsättning på denna söndag kväll!

♥ KRaM aNNiCa ♥

4 kommentarer:

  1. Vad fin den är när den ligger där på fatet. Själv är jag lite dålig på att ta gand om de sista julblommorna =(
    Krya på dig nu vännen!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack sötnos! Hoppas du har det bra på resande fot ♥
      Kram

      Radera
  2. Vi har kvar julen en vecka till här hemma :)
    Så fin den där amaryllisen är.
    Krya på dig-kramar från mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack sandra! Amaryllis är otroligt vacker, synd bara att de blommar över så snabbt =(
      Kram

      Radera