söndag 20 januari 2013

Börjar få vårkänslor

Vet att jag inte är ensam om att få vårkänslor nu.
Dagarna är så ljusa och vackra och solens strålar letar sig in och fyller hela huset med glädje.
Butikerna fylls med krispiga tulpaner och ståtliga pärlhyacinter.
All jul är bortstädad (eller nästan helt bortstädad, har tre julblommor som fortfarande blommar så vackert) och mer vitt och pasteller letar sig in.

Vill fylla hela huset med pärlhyacinter, men jag försöker behärska mig.
Det är svårt, så varje gång jag går och handlar så följer en liten söt pärlhyacint med hem.
En har jag placerat på skänken i köket.
Och en på tvättstället i badrummet.

Sedan vi rustade badrummet nere är det så kul att fylla det med vackra saker.
Massor av levande ljus och vackra blommor.
Stämningsfull och vacker musik på låg volym.
Fattigmanssilver och en gammal pigtittare.
Stora palmer och ljuslyktor.
Och massor av lyxiga handdukar.

Jag sätter mig gärna på golvet i tvättstugan (är ju så varmt och mysigt med golvvärme) 
och bara njuter ibland.
I tvättstugan känner jag att jag får ro, att jag kan sortera alla mina tankar.
Så knasig är jag haha

 ♥ KRaM aNNiCa ♥


Är så sagolikt ljust ute och när man drar upp persiennerna på fm så väller allt detta 
underbara ljus in.
En pärlhyacint står på skänken i köket och en på tvättstället i badrummet.
Till nästa helg hoppas jag hela huset är fylld till bredden med vackra vårblommor =)



4 kommentarer:

  1. Med tanke på hur fint ni har det i tvättstugan så förstår jag att du sitter där och funderar. Synd att ni inte har plats för en liten tänkarhörna med fåtölj =)
    Vad spelar ni för musik då?
    Tycker det låter jättemysigt med vår och vackra vårblommor.
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. En tänkarhörna vore perfekt =)
      Just nu är det Diego Rey som spelas där inne. När vi var i Berlin sprang vi på honom i en park och köpte en cd, helt underbar musik!
      Du kan lyssna på diegorey.net
      Kram Annica

      Radera
  2. Det låter som en underbar plats att sitta och fundera på. Och av alla bilder att döma så är det underbart vackert också.
    Vår låter ju härligt, även om det är ett tag kvar. Men att smyga in våren inomhus är ju jättemysigt =)
    Kram Greta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Greta! Ja smygstarta våren ska man absolut göra. Har köpt ytterligare två pärlhyacinter och lite tulpaner idag =)
      Kram Annica

      Radera