torsdag 17 januari 2013

Bakdags

Under kvällen står det bakning på schemat, kastar mig in på okänd mark så det kan sluta precis hur som helst :)

Problem nr 1 - trasig elvisp löste jag genom att leta fram köksassistenten från typ 1987.
Den kan man lita på! 
Elvispen höll 5 år, köksassistenten är inne på minst sitt tjugofemte år. 
Men så var den köksassistenternas Rolls Royce när den kom ut på marknaden på 80-talet.

Problem nr 2 - knåda deg löser jag genom att "tvinga" maken eller lillen att knåda, om jag inte klarar det själv.
Hatar att ha deg sitta fast på händerna, får näst intill panik.
Därför bakar jag i normala fall bara kakor som man slipper knåda.
Men idag ska jag utmana mig själv i degknådning =)

Trevlig torsdagskväll på er!

 ♥ KRaM aNNiCa ♥





4 kommentarer:

  1. Jag är exakt likadan gällande degen! Jag avskyr att ha deg på händerna! Om det ska göras någon form av deg så får min sambo knåda degen, jag vägrar. Annars sätter jag på mig plasthandskar då jag verkligen inte gillar degen..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att det finns fler än jag som är så haha. De brukar kalla mig för prinsessan på jobbet bara för att jag inte tycker om att bli kladdig =)
      Kram Annica

      Radera
  2. Lycka till med baket!
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria, det gick sisådär. Men alla åt och var glada trots att de inte såg ut som jag tänkt mig =)
      Kram Annica

      Radera