fredag 11 januari 2013

23 år av med- och motgångar

Idag firar jag och maken vår 23 års dag ♥
Inga 23 lätta år, men vi har kämpat på och nu står vi här.
Massor av motgångar har det blivit genom åren men också massor av bra saker. 
När man tänker tillbaka så minns man mest de bra sakerna som tur är =)

Ibland känner jag mig gammal när jag tänker på alla dessa år, men sen tänker jag att det spelar ingen roll.
Alla ska vi åldras och det är väl hur vi gör det som räknas.

Av sina motgångar lär man sig massor. 
Saker jag kanske helst hade sluppit lära mig men som ändå fått mig att växa som människa.
Jag har också äntligen blivit så pass gammal och klok att jag insett att man inte behöver 
bära alla dessa tunga bördor inom sig.
Att man kan öppna upp sig och faktiskt lita på folk i sin närhet.
Har en lång bit kvar, men jag är i alla fall på väg.
(så om det bara ramlar ur mig saker lite då och då så beror det på att jag har en del att få ur mig)

Så att åldras är kanske inte så tokigt.
Känner mig hyfsat nöjd med där jag är i livet just nu.
Jag har Micke och våra tre söner, ett hus jag verkligen älskar, släktingar jag älskar och kan lita på när det blåser, ett bra jobb med härliga kollegor, en bra utbildning, några få men underbara vänner, bra grannar, massor av resor i bagaget och massor av resor i planeringsstadiet.
Man kan inte begära så mycket mer - för det finns väl inga perfekta liv?

Men de som tror att man kan leva tillsammans hela livet och att allt ska vara en 
dans på rosor, de är helt ute och cyklar. 
Att leva tillsammans handlar om att jobba sig genom alla typer av med-och motgångar. 
Att alltid ställa upp för varandra i vått och torrt.
Att alltid se ljuset i alla motgångar och att våga njuta av de medgångar man har.
Ibland kanske man måste sänka ribban och njuta av det man har just nu och inte alltid sträva någon annanstans.

Tycker dessa ord säger allt:

♥♥♥
..to have and to hold from this day forward, 
for better or for worse, 
for richer, for poorer,
 in sickness and in health, 
to love and to cherish; 
from this day forward until death do us part...
♥♥♥

Idag fick maken 30 tulpaner.
En för varje år vi varit tillsammans och sju extra för att han stått ut med mig =)
Var rädda om varnadra och ha en härlig fredag kväll!

♥ KRaM aNNiCa ♥

10 kommentarer:

  1. Säger stort grattis till er båda ( du får hälsa) det du gör, gör du jättebra! Kram från grannen

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra och kloka ord och vad bra att du börjar prata om det du varit med om. Man orkar inte stänga allt inom sig.
    JJag är glad att du delar med dig litegrann till oss genom bloggen och jag förstår att du inte kan skriva om allt du går igenom då det skadar andra i din familj.
    Kämpa på med ert förhållande och jag hoppas ni får massor av fina år till!
    Grattis och kram från Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Carina, dina ord värmer! Ibland vill jag skriva om allt, men det går ju inte.
      Tack för att du läser och lämnar en liten fin kommentar ibland ♥
      Kram

      Radera
  3. min fina, kloka vän om du visste hur myckat jag tycker om dig. mitt liv har blivit så mycket rikare sen jag lärde känna dig här i bloggen och jag är så glad att jag är en av dem du öppnar dig för.
    Stort grattis på eran dag och fortsätt kämpa tillsammans så kommer ni att komma ur allt så mycket starkare!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du visste hur glad jag är över att ha dig. Visste inte att man kunde ha så nära vänskap utan att träffas.
      Tack för att du finns hjärtat ♥
      Kram

      Radera
  4. Stort GRATTIS på eran dag. Tänk va åren flyger iväg. Men jag är lite som dig jag, jag vill åldras, jag vill bli äldre och få mer kunskap och erfarenheter. Livet ger ju en sååå mycket, både positivt och negativt. Men väljer man att spara på det postitiva så blir det ju så skönt.
    Hoppas ni fick en mysig dag.
    Kraaam <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen ♥. Ja, åren flyger verkligen förbi vilket känns bra för det mesta =)
      Vi hade en massa hammamys igår med god mat och fotboll för maken och ett bad för mig haha
      Kram ♥

      Radera
  5. Åh Stort Grattis till er! Vad härligt att ni hållt i hop så länge! Men du har rätt, ett förhållande är ingen dans på rosor. Båda måste verkligen vilja kämpa för det kommer både med och motgångar. Jag och min sambo har varit tillsammans sedan jag var 15 år och vi håller ihop ännu. Åter igen Stort grattis till er! Och jag hoppas ni får en fin framtid också! :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Susanné! Vad kul att du var 15, det var jag också =)
      Hoppas även ni får en fin framtid tillsammans, med ert nya vackra hus =)
      Kram Annica

      Radera