måndag 10 december 2012

Vinst och Award

Jag vinner verkligen ALDRIG någonting, spelar ingen roll om det är en ynka liten tvåkronorslott, 
trisslott eller diverse tävlingar. Men nu så =)

Susanné med bloggen Om Ett Hus lottade ut en grafisk tavla och den vann lilla jag =).
Ni ska få se den när den är på plats hemma hos oss, den kommer att passa perfekt i 
sovrummet när det väl är omtapetserat.



Fick även en Award från Susanné, ska försöka svara på frågorna så gott det går här nedan:

1. Vad gör dig glad en måndag?
Att vakna upp till en helt ny vecka med massor av spännande utmaningar framför sig, lite som ett oskrivet blad i en bok.

2. Vad driver dig att skriva i din blogg varje dag?
Blir inte riktigt varje dag jag skriver. Ibland blir det fler än ett inlägg om dagen ibland går det många dagar mellan inläggen. Beror helt på hur livet runt omkring ser ut för stunden.
Jag älskar att skriva, har alltid gjort det. Dagböcker, noveller, brev och dikter har sprutat ur mig när jag var mindre. Har faktiskt en dröm om att bli författare, men jag har nog kommit till insikt om att det aldrig kommer att ske. 
Men blogga är ju alldeles gratis och alla kan göra det, så det är lite av en ventil för mig. 

3.Var skulle du vilja bo om du fick välja fritt?
Trivs rätt så bra där jag bor, men Österlen hade ju inte varit helt fel eller varför inte Spanien.

4. Stad eller Landsbygd?
Gärna i ytterkanten av en stad, vill ha nära till allt som staden har att erbjuda men ändå lite lugn och ro.

5.Vad är din största tillgång enligt dig själv?
Detta är mitt största problem, jag har svårt att se bra saker med mig själv. Så min bästa tillgång måste nog vara att jag jobbar på det. Försöker lära mig se saker som jag är bra på och kan vara stolt över. Har tyvärr en förmåga att bara se de negativa sakerna med mig själv. Och är 98 % av det jag gjort bra men 2 % dåligt så är det de två procenten jag låser upp mig på. Däremot ser jag allt det bra som alla andra gör. Har lite kvar att jobba på, man jag är på väg =)

6. Vad är din största tillgång enligt andra?
Tror det är att jag anses vara snäll och omtänksam. En tillgång ja, men i för stora doser kan det sänka en människa vilket det i mitt fall gjort några gånger. 

7. Favoritmat?
Oj, svårt att välja en maträtt. 
Kåldolmar, Paltbröd, Kalops, Fisk och kycklingfilé står det på menyn om jag får välja fritt.

8. Någon känd person som inspirerar dig?
Nej, jag har ingen speciell person jag bli inspirerad av. Jag har massor. Jag blir inspirerad av att möta andra människor och att få ta del av deras berättelser om livet, om saker de varit med om och vilka lösningar de använt sig av för att hamna där de är nu. Älskar människor med stora hjärtan som hjälper andra människor som hamnat i problem.

9. Vart vill du resa på din nästa semester?
Thailand - har abstinens efter solen, värmen, det vänliga folket och maten.

10. Favoritkaka?
Kladdkaka, ju kladdigare desto bättre!

11. Vad är lyx för dig?
En stund helt för mig själv i lugn och ro. Att bara få driva omkring och göra precis det andan faller på utan att någon annan stör. För en mamma med tre tonårspojkar är det lyx att få uppleva de stunderna.


Sedan är väl liksom tanken att man ska skicka Awarden vidare, då får den gå till min 
goa vän Mia som jag tycker så mycket om ♥

Nu ska jag ta och krypa ner i sängen, är inne på femte dygnet med migrän nu.
Hoppas jag vaknar utan huvudvärk för snart återstår bara amputation och de säger 
att det inte funkar så bra att amputera huvudet =(

Hoppas ni andra får en härlig måndag!

♥ KRaM aNNiCa ♥

4 kommentarer:

  1. Vad härligt att du är öppen och ärlig om dina svårigheter gumman, precis som du skriver är det ett första steg till att få en förändring. Du behöver inte tveka på att du är en fin, omtänksam, snäll och trevlig tjej som gör massor av bra saker.
    Du är bäst vännen!
    Vad kul att du vann, det är du värd!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna-Lena, du är verkligen en fin vän. Jag är glad att jag har dig ♥

      Radera
  2. Tack hjärtat!! <3
    Men hur gör man då? Haha, bara kopierar den och frågorna liksom?
    Kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm det är inte svårare än så =)
      Kram ♥

      Radera