söndag 23 december 2012

23 December 2012 - Städa, städa varje fredag också varje jul. Det tycker jag är kul ♫ ♪ ♫

♫ ♪ ♫ Städa, städa varje fredag också varje jul.
Det tycker jag är kul ♫ ♪ ♫

Att städa kan vara rätt så kul om man har rätt redskap och medel.
Tänkte jag skulle tipsa om ett fantastiskt miljövänligt rengöring- och polermedel som heter 

Jag har precis städat mig genom badrummet. 
Toaletten, tvättstället, glasbetongväggen, kakel, duschblandare och vattenlås.
En gammal tandborste och en disksvamp och lite Fix Universal och badrummet är skinande rent.
Underbart!

Perfekt också på kastruller som det bränt fast i eller på ugnsformar.
Perfekt också på bilen, tvättar skinande rent utan att skada lacken.
Mamma har problem med tallkåda som droppar ner på motorhuven, lite Fix Universal 
och en trasa och voilà bilen är skinande ren.

Oumbärlig för keramikhällar och sanitetsporslin! Rengör, polerar och konserverar i samma moment. Utsökt till krom, nickel, rostfritt, aluminium, silver, guld, koppar, mässing, tenn, emalj, glas, plast, lackytor, kristall, keramik, porslin etc.

Oumbärlig i hushållet (kalk och fettlösande), till bil, båt, husvagn, hantverk, hobby, verkstäder, hotell, restauranger, kakel, toaletter, tvättställ, badkar, köksbänkar, diskbänkar, spisplattor, fönsterglas, fönsterkarmar, persienner, kylskåp, tvättmaskiner, pokaler, emblem, skidor, skridskor, musikinstrument etc. Braskaminsluckorna blir som nya.

Bruksanvisning
Stryk några gånger över polerpastan med en lagom kornig svamp (ej trasa), fukta med vatten och krama svampen så att kraftigt lödder uppstår. Putsa nu det du vill ha rent och glänsande. Skölj efter med vatten och torkamed en mjuk trasa. Resultatet blir SUPERGLANS!
Gift- och syrafritt. Ofarligt för barn. Hudvänligt. Biologiskt drygt.

Det var mitt tips för idag, nu ska jag överge städandet och lägga klapparna under granen.
Nu är det snart jul mina vänner =)
♥ KRaM aNNiCa ♥



Fix Universal finns att beställa HÄR.
Finns i olika strl: 2 kg 350 kr, 900 g 200 kr samt 650 g för 160 kr.

2 kommentarer: