torsdag 20 december 2012

20 December 2012 - visa kärlek i handlingar istället för i presenter

Det finns ingen som blir lycklig av att du stressar ihjäl dig bara för att allt ska 
bli perfekt till jul. 
Perfekta julklappar i massor, perfekt julmat, perfekt städat, perfekt julgodis och  
hela huset och familjen skinande blank och ren från topp till tå.
 Ja, det är väl så de flesta vill ha det till jul.

Men då glömmer vi det allra viktigaste, vår egen hälsa.
Allt är inte det yttre - att hålla fasaden fläckfri.
Visst är det vackert med en fläckfri fasad!
Men vem tackar dig för det när du inte orkar mer?

Mitt råd, och tro mig jag vet - har lärt mig den hårda vägen, är att sänka ribban.
Julen handlar om gemenskap, kärlek och glädje. 
(är inte troende så för mig har julen ingenting med Jesus att göra)

Visst skulle jag vilja vara den som har bäst fantasi när det kommer till julklappar, vara 
den som ger de finaste presenterna du kan tänka dig och finast inslaget.
Men det finns inte på världskartan.
Jag har fullt sjå att få vardagen att gå ihop.

Presentkort är en fantastiskt bra gåva. 
Fantasilöst, ja visst! 
Men med fantastiska möjligheter för den som får det.
Jag skäms INTE för att ge bort presentkort. 
Och jag älskar att få dem.
Och att handla för dem =)
Ett presentkort, en kram och massor av kärlek blir min julklapp till de flesta av 
mina nära och kära.

Så var snäll mot dig själv i jul och stressa inte upp dig allt för mycket.
Ta hand om varandra och stötta varandra.
Visa kärlek i handlingar istället för i presenter.

Jaha, då har jag lyckats igen, det som skulle bli ett kort inlägg blev i vanlig 
ordning ett långt.
Men sån är jag - bara att gilla mig som jag är eller låta bli =)

♥ KRaM aNNiCa ♥

4 kommentarer:

  1. Helt rätt tänkt vännen! Och jag gillar dig för den omtänksamma och fina person du är. Hoppas du hittar alla dina klappar imorgon.
    Kram A-L

    SvaraRadera
  2. Du är en mycket klok människa gumman. Håller med om att julen handlar om gemenskap och kärlek.
    Kram Ingela

    SvaraRadera