måndag 17 december 2012

17 December 2012 - utlottning av bokmärke samt lite fler boktips

Tillhör du dem som älskar att läsa?
Jag är en av dem som slukar bok efter bok och som alltid läser när jag har tid.
I dag har ni chansen att vinna ett sött litet bokmärke att lägga i boken när du läser.
Perfekt även att ge bort i julklapp tillsammans med en bra bok.

Det är enkelt att vara med och tävla, gör följande:
(varje alternativ motsvarar en lott)
1: lämna en kommentar till detta inlägg, där ni talar om hur många lotter ni ska ha 
samt skriver er mailadress. 
2: gilla Det grå huset på kullen på Facebook.
3: följ Det grå huset på kullen på Bloglovin.
4: dela tävlingen på Facebook eller i er blogg.
OBS! Alternativ 1 är obligatoriskt för att jag ska kunna hålla koll på vilka som är med och tävlar.

Ju fler lotter desto större chans att vinna.
Dragning sker redan på onsdag 19 December 2012 kl 12.
(detta för att jag ska hinna posta vinsten till vinnaren och den ska hinna fram innan julafton)

Lycka till!

Här kommer några boktips, så ni kan få nytta av vinsten menar jag =)


Pianostämmaren (inbunden)

Pianostämmaren av Stefan Tegenfalk
I Pianostämmaren ställs Walter Gröhn och Jonna de Brugge återigen inför ett svårlöst fall. 
En sextonårig flicka hittas död nära vattnet i Bromma, en närförort till Stockholm. Det rör sig om ett brutalt mord där gärningsmannen skickligt har dolt spåren efter sig. Alla utom ett som han vill att polisen ska hitta.
Snart kastas Jonna de Brugge och de andra i Walter Gröhns grupp vid Stockholms länskriminalpolis in i jakten på en mördare som inte bara är osynlig, utan som också verkar sakna motiv. I takt med att utredningen fortskrider och poliserna tränger djupare in i den värld flickan levde i, framträder allt fler återvändsgränder. Jakten på mördaren förvandlas snart till en mardröm för Walter och hans grupp. Är allt bara en dimma av lögner? Vem talar sanning och vem går att lita på?


Om du har missat de tidigare böckerna av Stefan Tegenfalk tycker jag absolut du ska läsa dem också: Vredens tid, Nirvanaprojektet och Den felande länken


Böckerna finns att beställa hos bl.a. Bokus.


Innan du dog (inbunden)

Innan du dog av Camilla Grebe och Åsa Träff
Februari 2005: En narkotikapåverkad tonårstjej bevittnar ett brutalt mord i en park i ett av Stockholms exklusivare områden. Hon ser både förövare och gärningsman, men hennes minnesbilder blandas med groteska hallucinationer, vilket gör henne oanvändbar som vittne.
Fem år senare: Terapeuten Siri Bergman har äntligen fått balans i tillvaron. Hon är nybliven mamma och kärleken till sambon Markus är stark.
Så går hon igenom en gammal kartong med papper som tillhört Stefan, hennes före detta man som tog livet av sig. Hon hittar en osannolik koppling till mordet i parken, en koppling som är svår att bortförklara.
Fast Siri trott att hon kommit över Stefans självmord kan hon inte släppa tanken på att hans död har med parkmordet att göra, och hon börjar undersöka saken på egen hand. Samtidigt som hon ohjälpligt sugs in i det förflutna hotar hennes eget liv att falla samman. Hon tappar alltmer greppet om tillvaron och förvandlas slutligen från jägare till villebråd.

Innan du dog är en spänningsroman som handlar om det förflutna och nuet. Om ungdomligt övermod och medelålders resignation. Om ett brott och om vilka följder en fruktansvärd hemlighet kan få långt senare och långt utanför en inre krets. Det handlar om hur tillit kan förstöras för alltid när de man tror står en närmast sviker. Handlingen rör sig växelvis mellan nutid och sent åttiotal, där framgång och status är det som räknas i den framväxande yuppieeran.

Innan du dog är tredje delen i den framgångsrika spänningsserien om terapeuten Siri Bergman. De två tidigare böckerna heter: Någon sorts frid samt Bittrare än döden.

Böckerna finns bl.a. att beställa hos Bokus.


Femtio nyanser av mörker (häftad)

Femtio nyanser av mörker av E L James
Bortskrämd av de mörka hemligheter som den vackre, men plågade Christian Grey bär på har Anastasia Steele lämnat honom. Hon har nyligen tagit sin universitetsexamen och fått praktikplats på ett bokförlag i Seattle.
Men Christian upptar oavbrutet hennes tankar. När han vill träffa henne igen kan Ana inte neka honom, och äntligen får hon veta mer om det mörka förflutna som har gjort honom så driven, kontrollerande och krävande. Men medan Christian brottas med sina inre demoner måste Ana ta ett av de viktigaste besluten hon någonsin ställts inför ... 

E L James trilogi slog ner som en bomb när den publicerades. Efter bara sex veckor i bokhandeln hade 10 miljoner böcker sålts i USA och succén fortsätter utomlands där 37 länder har köpt rättigheterna. Dessutom ska böckerna filmatiseras.

Om du inte läst den första delen, Femtio nyanser av honom, gör det!

Böckerna finns bl.a. att beställa hos Bokus.


Hoppas att någon av ovanstående författare och böcker faller er i smaken.
Om ni klickar in er på denna LÄNK finner ni alla mina tidigare boktips.

♥ KRaM aNNiCa ♥

8 kommentarer:

  1. Jag är sugen att vinna. Kommenterar och har dig på Bloglovin, alltså två lotter till lilla mig :)
    Slit inte ut dig på jobbet nu!
    Kram A-L

    SvaraRadera
  2. Jag vill absolut vinna! :)
    Och jag har så många lotter man kan få för jag gör allt det där redan. :)
    Kraaaaaam <3

    SvaraRadera
  3. Hej! Självklart vill jag vinna!! Gillar på fb redan, å snart även bloglovin, så 3 st!
    Kram
    Anna Skoglund

    SvaraRadera
  4. Jag är med på två lotter, spännande :)
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  5. Vilket fint bokmärke, det vill jag gärna ha chansen att vinna. 2 lotter till mig.
    Kram Carina
    carinabovall@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Så fint bokmärke....skulle vara kul att ha.....jag läser jättemycket också.
    Jag följer på Bloglovin nu.
    Nu ska jag kolla lite mer på dina boktips.
    2 lotter har jag
    Kram Inga

    SvaraRadera
  7. Så fint! Klart man vill tävla. Tar två lotter. Lägger till dig på bloglovin.
    Ha en fin dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  8. Tack alla ni som ville vara med och tävla. Vinnaren är dragen och till er som inte vann kommer det fler utlottningar framöver =)
    Kram

    SvaraRadera