onsdag 14 november 2012

Smygstartar adventspyntandet i köket

Smygstartat adventspyntandet i köket med små enar, kottar och kanelstänger.
Gud vad jag längtar efter advent. 
Massor av vackra adventsljusstakar och julstjärnor som glittrar så vackert i alla fönster ♥
Köpte två små enar häromdagen för att ha utanför entrén.
Efter att ha sneglat på dem i påsen i två dagar kunde jag till slut inte stå emot.

Upp ur påsen åkte enarna och ner i en varsinn glasburk. 
På med lite snöre och vips så hade vi lite julstämning.
Men bara lite, för det är ju inte riktigt rätt att pynta redan =)

Av bara farten åkt två kanelstänger och två kottar upp, men sedan fick det räcka.
(för idag iaf, kan inte lova hur det går sen haha) 

Kottarna har jag tagit med mig från Aten, maken kollade lite underligt på mig när
 jag sa att de skulle med hem. Men han lät mig hållas, antagligen tänkte han att 
det var bättre jag fyllde väskan med gratissaker än att jag shoppade dyra grejer =)
Men kottarna var både stora och vackra, och i vår skog här hemma finns det inte så vackra kottar.
Så klart de skulle med hem.
Synd bara att jag inte kunde få med mig fler än fyra.

Jag vet att det är fler än jag som är sugen på advent.
När är det ok att börja pynta egentligen?

Ha en superhärlig onsdag nu mina vänner ♥

♥ KRaM aNNiCa ♥

Massor av tända ljus på kvällarna i köket nu.
Gärna med härliga dofter av jul: kanel, pepparkaka och äpple.

4 kommentarer:

  1. Vad vackert det blev i köksfönstret gumman, och kottarna är ju perfekta att ha där =)
    Hoppas din onsdag har varit superhärlig också!
    Kram A-L

    SvaraRadera
  2. Ha en superhärlig dag du med vännen!
    Kram Ingela

    SvaraRadera