söndag 18 november 2012

Skogspromenad och julpiff

Julpiff vid entrén och förrådet på framsidan.
Nu önskar jag lite snö så det blir lite mer vintrigt och juligt =)
Idag har jag fått mig två väl behövda skogspromenader i storstövlarna. 
Alice följde glatt med på mina äventyr i skog och mark.
Var lite svårt att gå i skogen med en hund i långt koppel då vi mest trasslade in oss i stammar och sly.
Men vi kom hem till slut, Alice pigg och glad och jag likaså.
Fick med mig en påse med kottar, lite granris, 
blåbärsris och två söta små granar.

Nu har Alice åkt hem till husse och matte och pustar nog ut, nu slipper hon skogspromenader 
ända tills nästa helg. Då ska vi ut i skog och mark igen hon och jag =)

Jag har fått den lilla granen på plats på framsidan och belysningen är också på plats.
Blev en liten gran på baksidan också, men den har jag inte hunnit köpa någon belysning till.
Blåbärsriset hamnade i en kruka på kabeltrumman utanför entrén 
tillsammans med lite granris och kottar.

Nu vill jag ha snö, antagligen rätt så ensam om det. 
Men det blir så mycket ljusare och finare ute.
Idag, precis som igår, har det varit grådis hela dagen.
Man vet knappt om det är dag eller kväll längre.

Ha en finfin söndagskväll i stugorna nu!

♥ KRaM aNNiCa ♥

Förr om åren kunde Alice gå lös i skogen, men med dålig hörsel och syn så är det numer ett
tvång att ha henne kopplad.
Mycket trassel med långt koppel i Vallhovsskogen vill jag lova, men kul hade vi =)

6 kommentarer:

  1. Vad fint det blev med allt granris och den söta lilla granen. Ska nog ta mig en promenad och "låna" en gran från skogsområdet här i närheten. Kan ju vara gulligt att ha en liten gran med ljusslinga i på balkongen =)
    Kram Greta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror det blir jättefint med en liten gran på din balkong, blir så mycket ljusare och mer julstämning av en gran.
      Kram Annica

      Radera
  2. Vad fin hon är Alice när hon är ute på spaning i skogen. Och vad mysigt ni fick det vid entren.
    Han en finfin söndag du med vännen <3
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon är fin lillskruttan ♥
      Tack gumman ♥

      Radera
  3. Du och din snö :). Men jag kan hålla med om att det blir ljusare och finare med snö.
    Vad fint det blev vid er dörr. Och Alice är bara för söt
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag önskar mig snö varje dag, men hittills har jag inte fått min vilja igenom =(
      Tack fina vännen ♥

      Radera