torsdag 8 november 2012

Sjukstuga

Idag har vi två däckade tonåringar i huset. Den ena ämligare än den andra. De är stora för det mesta men när de blir sjuk blir de liten igen.

Mellansonen börjar jag känna mig orolig för, han har en huvudvärk som inte vill släppa taget om honom.
Lillen har jätteont i halsen och satt som en zombie alldeles blek i ansiktet i morse när han sörplade i sig lite te med massor av honung i, bara att skicka honom i säng igen.

Så själv kör jag en delat tur idag, sjukstuga på fm och budgetstuga på em. Maken jobbar fm så han får ta över sjukstugan när jag går till jobbet.

De är visserligen så stora att de klarar sig själv när de är sjuk, och det brukar de göra för det mesta. Men idag kändes det inte ok att åka till jobbet när mellansonen knappt var kontaktbar.

Vabba får man ju inte göra i den åldern, men jag har ju tur som har plussaldo på Flexkontot.

Nu ska jag gå och buffa på killarna lite och se om de orkar kliva ur sängen och få i sig lite yoghurt och glass.

Ha en härlig torsdag!
Här skiner solen, hoppas den skiner på er också =)

♥ KRaM aNNiCa ♥

Önskar jag hade en bra kamera så ni kunde se hur vacker klövern är när solen skiner på den.
Verkligen världens enklaste blomma att ta hand om och ändå så vacker.
Påminner mig om min barndom och om min älskade mormor 
Vet inte riktigt vad den heter, men hos mig heter den kort och gott Rödklöver =)

4 kommentarer:

  1. Det låter inget vidare med sonenshuvudvärk, kanske värt att undersöka. Är själv en sån som har huvudvärk ofta och det är såååå jobbigt!
    Hoppas de kryar på sig snabbt!
    Kram Majken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft migrän sedan tonåren så jag vet också hur det är :(
      Mellansonen är äntligen piggare och Lillen kämpar på med sin onda hals.
      Kram

      Radera
  2. Lider verkligen med din son just nu. Börjar återhämta mig efter att ha varit däckad i över fyra veckor i ett elakt virus, det önskar jag ingen annan!
    Hoppas småplösarna blir pigg och kry igen!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med tanke på hur sjuk du varit så hoppas jag verkligen det inte är smittsamt. Är så glad att du är bättre vännen <3
      Kram

      Radera