söndag 25 november 2012

Julkrans på plats

Tittar ut genom fönstret och allt man ser är dis så tjock att man nästan kan ta på den. 
Rätt så kallt är det också, bara 0,5 grader. 
Kan man få önska sig lite snö kanske?

Pappa har varit hit med en gran, hade inte planerat för en gran så det var en glad överraskning. 
Nu måste jag fundera ut var den står bäst någonstans. 
Tror jag vill ha den så jag ser den genom paraddörrarna när man ligger i sängen. 
Men lillen säger den ska stå på framsidan, så jag vet inte riktigt hur det slutar.

Alice och jag har varit i skogen igen, denna gång fick det följa med ännu mera granris hem. 
Av granriset har jag bundit en julkrans att hänga på ytterdörren.
Hur enkelt som helst, vill ni ha tips på hur man gör så kika in HÄR.

Och för er som blir orolig över att jag klipper granris från granarna i skogen så kan jag lugna er. 
I vår skog har det skövlats rätt så rejält och ingen har tagit reda på det som har kapats. 
Jag knycker helt enkelt lite ris från granar som legat på marken ett bra tag nu, och det är inga julgranar 
som ska säljas av skogsägaren utan stora fula granar som ska bli virke eller ved.
Så jag känner att det nog inte gör något att jag tar lite ris, för de kommer iaf att 
ta bort alla grenar innan de kör iväg virket till sågen.

Fick lite finfrämmande här på em, hela familjen Nilsson/Öberg kom förbi och åt lite drömtårta ♥
Mia påminde mig om att jag för många herrans år sedan gjorde egna girlanger av granris
som jag sedan satt en ljusslinga i. Kanske vore något att göra av granriset jag har kvar =)

Nu ska jag krypa ner i soffan med Alice och titta färdigt på X Factor från i fredags, även 
om jag vet hur det slutar så vill jag ju se alla låtarna.
Lilla Awa var sjukt bra i sitt första nummer, vilken tjej alltså!

I morgon är det måndag igen och det är en vecka som bjuder på full fart för min del.
Ska dessutom ha mellansonen med mig på jobbet hela veckan.
Då ska han bl.a. få träna lite engelska, för på tisdag fm har vi budgetstuga med några av 
GPM:arna (Global Product Manager) och en del av dem pratar inte ett ord svenska.

Hoppas ni får en skön avslutning på veckan.

♥ KRaM aNNiCa ♥

Årets julkrans till ytterdörren.
Lite granris, grön ståltråd, ett rött band, fyra zinkhjärtan och en liten stjärna att hänga i mitten.
Mer behövs inte =)

7 kommentarer:

  1. Jättevacker krans, vad duktig du är. Det kanske inte är så svårt om man väl ger sig på att göra en, men det verkar så mycket enklare att bara köpa en färdig =)
    Tycker absolut du ska göra en girlang, kommer nog att rama in er entré jättefint!
    Kram Angie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det enklare att köpa en, och det har jag gjort många gånger. Men har man tid över så är det rätt så avslappnande att pyssla lite med sånt här.
      Jag tror nog det kommer att bli en girlang också, ju mer jag tänker på det desto mer vill jag ha en =)
      Kram Annica

      Radera
  2. Kanske man kan få lägga in en beställning på en krans...? :)
    Tack för mumsigt god tårta. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för trevligt sällskap en liten stund. Glömde ju bort att lilleman hade spillt coca cola och satt mig i en liten pöl på stolen samtidigt som jag klev i en pöl på golvet. Så går det när man torkar upp för dåligt haha
      Kanske vi skulle ha en liten granrisjunta och göra girlanger och kransar =)
      Kram ♥

      Radera
    2. Hahaha, ja men just ja. Fokus blev ju bara på hans byxor.
      Det skulle va supermysigt! Det kör vi på!!!!
      Kram <3

      Radera
  3. Åh, tänk om du kunde göra en till mig också ;). Nädå, skojar bara, jag bor ju för långt bort. Men fin var den!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vet inte riktigt hur den skulle se ut när den kommer fram till dig via paket. Men gör en själv vetja =)
      Kram ♥

      Radera