onsdag 10 oktober 2012

Vinmarkörer



Igår tog jag mig en promenad i höstkylan (Note to my self...plocka fram fingervantarna!!!
med ett litet trevligt stopp i föreningslokalen på Bågspännarvägen där min kusin 
haft lite försäljning av smycken, klockor, kakfat, mm samt lite loppis i dagarna två. 
Fick mig en kopp kaffe innan jag traskade hemåt i kylan igen =)

Och en liten, liten påse hade jag med mig därifrån. 
Har ju köpt så många klockor redan så där var det köpstopp för min del.
Men istället hittade jag små söta vinmarkörer.

Vad en vinmarkör är?
Jo, helt enkelt något så genialiskt och enkelt som en liten ring med ett sött litet smycke på.
Alla får helt enkelt välja sin markör och fästa den på glaset, sedan är det enkelt att hålla 
ordning på just sitt glas hela kvällen =) 

Fiffigt va?

♥ KRaM aNNiCa ♥

Hur söta som helst är de, vinmarkörerna.En klase vindruvor, en handväska, en högklackad sko, två små fötter, 
ett eiffeltorn och en krona det står Princess på.
Den som det står Princess på är givetvis min då jag brukar gå under namnet Prinsessan  haha
Photo: Nu är vi öppna!!
Borden dignade av varor man kunde köpa.
Bild lånad av kusin Camilla

8 kommentarer:

  1. Vad mysigt, gör hon vinmarkörerna själv? Jag tycker det var en utmärkt idé, för folk ställer ifrån sig glasen lite här och var.
    Prinsessan haha, ja det är du det =)
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, hon gör nästan allt själv. Men klockorna importerar hon.
      Visst är det en superbra idé, brukar själv vimsa bort mitt glas =)
      Kram

      Radera
  2. Vilka söta små rackare, skulle jag också vilja ha till mina vinglas. Har aldrig tänkt på att det finns vinmarkörer, men iden var ju toppen!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm en toppenbra idé. Borde gå att få tag på lite varstans, annars kan jag köpa och skicka dem till dig =)
      Kram

      Radera
    2. Det vore jättegulligt om du kunde köpa 6 st till mig och skicka dem ♥
      Kram Ingela

      Radera
    3. Det gör jag så gärna. Ska kolla med Camilla vad hon har för skojiga kvar att välja på =)
      Kram ♥

      Radera
    4. Har beställt sex stycken till dig, postar dem så fort jag hämtat dem =)
      Kram

      Radera
  3. Hej!
    Vilken mysig blogg du har! :)

    Jag har nyligen startat en "pyssel" blogg där jag säljer mina handmålade dop presenter, personliga posters & tegelpannor m.m

    Skulle bli jätteglad om du ville kika in och kanske skriva en kommentar :)
    Gilla gärna på facebook: pysselmartan.

    Tack så jätte mycket och jag önskar dig en bra kväll :)

    Mvh// Martina

    SvaraRadera