måndag 15 oktober 2012

Tunga stunder av saknad

Saknar min älskade mormor så extremt mycket idag. 
Känns så tomt och tungt utan henne.
Saknaden smyger på mig lite titt som tätt och idag har den varit där hela dagen.

Skulle vilja få krama mormors mjuka kind och känna hennes lena mjuka händer på min kind.
Hur kan en människa som jobbat hårt i så många år ha så mjuka händer?

Alla som har någon att sakna känner igen känslan.
Att nästan kunna känna doften av någon eller höra rösten fast de inte längre finns här.
Han känna deras mjuka hand i sin.

Jag tror i alla falla att ni kan göra det också, är det så?

♥ KRaM aNNiCa ♥

Mormor i vårt uterum för lite mer än ett år sedan.
Ett favoritrum även för henne.
Hon satt gärna där och bara myste och tittade på grönskan utanför.
Jag hoppas det finns mycket grönska där hon är nu, att hon och morfar vandrar barfota på ängen.
Nästan som på den tiden de träffades när de var väldigt, väldigt unga.

4 kommentarer:

  1. Fina lilla mormor, förstår att du saknar henne.
    Känner så väl igen din beskrivning, man kan få fram både dofter, röster och beröringar genom att minnas de man älskar.
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är nästan som levande ibland <3
      Kram

      Radera
  2. Kramar till dig vännen, vet hur det känns. Ibland bara kommer det över en som en lavin.
    Kram Ingela

    SvaraRadera