fredag 12 oktober 2012

Royal Olympic Hotel, Aten

Igår bokade vi hotellet i Aten, så nu återstår bara att växla pengar sedan är vi redo =)
Pengar ska jag växla hos Forex idag på em.
Dumt och tro att det ska bli skönt att komma iväg!

Royal Olympic Hotel ligger i hjärtat av Aten på gångavstånd till Pili tou Adrianou, Akropolis 
och Zeus Olympiska templet
I närheten finns även Parthenon och Zappeion Megaron.

Verkar ju inte ett dugg mysigt att sitta och äta med denna vackra utsikt?!
Hade planer på att ta med tonåringen, men vi hittar inget flyg som passar.
Så han blir nog hemma tyvärr =(
Annars hade ju han kunnat roa sig vid poolen medan vi andra gjorde stan =)

Inte helt fyskam att äta middag med denna utsikt heller =)
Vi har inte gjort upp några storslagna planer, utan vi kommer att ta dagen som den kommer.
Så härligt att bara strosa runt på lite måfå och uppleva nya platser.
Givetvis ska vi checka av alla de stora attraktionerna.
Men det brukar vara bäst att inte planera för mycket.

Om det fortfarande finns ork kvar efter att ha gått flera mil under dagen så kanske det blir något
blogginlägg  och vem vet, kanske tom ett gympass =)
Eller så är det bara den sköna dubbelsängen som lockar.
Alla bilderna är lånad från Hotels.com
Vi brukar undvika bussar och tunnelbanor när vi är på storstadssemester. 
Oftast kan man ta sig fram till fots, det tar ju lite längre tid men å andra sidan får man 
uppleva så mycket mer.

Åh, vad jag längtar!!!

♥ KRaM aNNiCa ♥

9 kommentarer:

  1. Wow, vilket hotell. Där kan ni leva lyxliv =)
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det planerar vi att göra också =)
      Kram

      Radera
  2. Hej Annica
    Jag googlade på mig själv och upptäckte att du skrivit så fint om mig och min keramik.Tusen tack och vilken fin blogg du har. Jag sätter upp dig på min länklista hoppas det är okej för dig.
    Ha det nu så skönt på semestern.
    Vänligen Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ann för de snälla orden, du får mer än gärna sätta upp mig på din länklista.
      Det är ju svårt att inte skriva fina ord om så vacker keramik!
      Kram

      Radera
  3. Åååå så härligt! Aten har jag velat åka till länge, ska bli roligt att höra vad du tycker sedan!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aten står på min önskelista också, känns skönt att äntligen få pricka av den staden också =)
      Lovar massor av bilder från en helt fantastisk stad!
      Kram

      Radera
  4. Här har jag legat nerbäddad och sovit och snörvlat och snorat och du bara pressar ur dig blogginlägg efter blogginlägg =)
    Jaja, nu har jag lite catching up to do innan jag är ikapp.
    Förstår att du längtar, mindre än en vecka kvar nu =)
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men gumman då, funderade ju vart du tog vägen. Är ovanligt att inte höra från dig på så många dagar!
      Krya på dig nu vännen!
      Kram ♥

      Radera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera