tisdag 16 oktober 2012

Nybakat - har man lovat så har man =)

Alla som har uppfostrat barn vet att mutor och hot brukar vara nödvändigt att ta till 
någon gång ibland (även om man inte ska göra så, så hamnar man lätt där).
Detta gäller även på kollegor.
Hot behöver jag inte tillämpa speciellt ofta, men däremot mutor.
I morgon är en sådan dag

Och precis när jag ska skrida till verket upptäcker jag att jag inte har några ägg.
Men det löste sig ändå, för jag hittade en mix för chokladmuffins och en mjuk pepparkaka.
Muffinsmixen köpte jag tidigare i år då den var glutenfri och när man bakar och säljer 
fikabröd på matcher kan det vara bra att ha gluten- och laktosfria alternativ.
Tyvärr var de inte goda om du frågar mig, men mellansonen tyckte de var helt ok.

Tur det finns en mjuk pepparkaka att bjuda på också, för de är alltid goda =)

♥ KRaM aNNiCa ♥

Att baka muffins i silikonformar är verkligen smidigt.
Ibland är det även smidigt att ha några mixer i skafferiet.
Oftast bara att blanda med vatten och lite matfett och sedan skjuts in med den i ugnen.


Idag var det ju rena rama turen att vi hade två olika mix i skafferiet,
när ingredienserna för att baka själv var helt slut.
Och har man lovat att bjuda på fikabröd på jobbet så har man =)

8 kommentarer:

  1. Haha du är för härlig. Mutor och hot på kollegor, ja vem vet det kanske funkar =)
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det funkar utmärkt, lovar dig!
      Kram

      Radera
  2. Ååh va jag skulle vilja ha dog som kollega just nu. :)
    Hoppas du får en fin dag vännen! <3
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. För dig finns det nybakat varje dag!
      Kram <3

      Radera
  3. Gott! Då blir alla glada eller gladare!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, en win-win-situation =)
      Kram

      Radera
  4. Åh vad gott med mjukpepparkaka! :) Det måste jag också göra någon dag! :) Tack för tipset!

    SvaraRadera
  5. Tycker jag absolut du ska göra, den allra godaste sockerkakan enligt mig i alla fall =)
    Kram

    SvaraRadera