tisdag 9 oktober 2012

När energin tar slut

Igår var jag helt dränerad på energi, sov mig genom fm och tog mig en tupplur på em. 
Men blev istället nästan utan sömn i natt, för tankarna bara snurrade.
Så kopiöst färdig i kroppen idag, men jag ska försöka pina mig genom dagen och 
förhoppningsvis få sova hela natten.

Vad gör man när energin är helt slut?
Hur laddar man om batterierna så man orkar vidare?
Antar att sömn och motion är de bästa alternativen, men det bär emot att 
gå ut i det råa klimatet.
Men jag tror jag ska göra ett tappert försök på em. 
Om jag bara kommer ihåg att ta min medicin så ska jag nog klara av en runda i blötan. 
Eller så kanske jag har turen att solen skiner på mig hela em =)

Sen tror jag att jag ska ta och göra riktigt god mat. 
Längtar efter kött och potatis och sås.
Lutar åt benfri kotlettrad och morötter i stekpåse i ugnen och till det 
pressad potatis och gräddsås *mums*.
Det borde väl skapa lite energi...om jag hittar energin till att laga maten vill säga.

Nu ska jag riva ur lillens säng, för han väckte mig inatt och sa att någonting kröp på honom.
En spindel antagligen, men var är den lilla (åtminstone hoppas jag på en liten) rackaren nu?
Lillen fick gå ner och sova i mammas säng.
Mamman tordes inte sova i lillens säng utan knölade ner mig bredvid tonåringen - 
tur han har en 120 säng =)
Är ju inte speciellt ofta numera som vi byter sängar om nätterna, värre var det för några år sedan.
Fanns ju en tid när det kom tre barn varje natt som absolut skulle sova  i mitten 
av mamma och pappas 160 säng.

Hur har ni det om nätterna, ni som har små barn menar jag?
Ni andra behöver väl kanske inte byta sängar om nätterna, om inte gubben snarkar 
för mycket vill säga =)

Nu - SPINDELJAKT!
En av oss måste dö och jag hoppas det är spindeln - för är den stor är risken för hjärtsnörp överhängande!

♥ KRaM aNNiCa ♥

Dammen i höstskrud
Tror gräsmattan behöver en sista klippning innan vintern, annars kommer vi ha en äng till våren


6 kommentarer:

  1. Tycker du ska bädda ner dig stumpan, låt någon av dina pojkar ta upp spindeljakten istället!
    Det är bra att du är hemma och vilar upp dig. Satsa på en promenad oavsett väder på em, det är jobbigt att ta sig ut men efterråt känns det mycket bättre!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev maken som tog spindeln. Inte för att jag var rädd (det var bara en Janne Långben) utan för att den hade följt med lillen ner och låg i hallen utanför vår sovrumsdörr.
      En promenad har jag också hunnit med och en kopp kaffe med min kusin =)
      Kram

      Radera
  2. Sänder över många kramar till dig och hoppas att energin snart kommer tillbaka. En promenad brukar aldrig vara fel, resten bara vila och läsa en bra bok. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sandra! Var fruktansvärt kallt ute, men det blev en lagom promenad och jag hann samla mig lite.
      Kram

      Radera
  3. I morgon är det onsdag, då ska du och jag vara i Högbo kl 18:00. Rememeber??!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu vet jag inte alls vad du pratar om *håller för mina öron* =)
      Kram

      Radera