torsdag 25 oktober 2012

Minusgrader och trängsel

Mössa och vantar åkte på i morse tillsammans med en tjockare jacka.
Dags att hälsa vintern 2012 välkommen!
-5,4 grader i morse *brrr*

Men tur i oturen så var det inte halt, men kallt som satan när jag cyklade mot jobbet idag.
Kallt tyckte även kollegorna att det var när de i snålblåst och kyla inventerade våra lager.
Tyckte väldigt synd om dem även om det var jag som tjatat och tjatat om 
att inventeringen ska ske. Kan tänka mig att de svor några ramsor om den 
elaka ekonomen på plan 3 medan de snällt räknade alla rören =)
Lovar att vara extra snäll mot dem i morgon!

Kallt tyckte nog också maken att det var när han ofrivilligt var tvungen att byta till 
vinterdäck efter en punktering under morgonens lilla utflykt till Gävle.
En stor skruv satt fast i höger framdäck, kan ju undra vem som lagt den där på asfalten?!
Så nu är vi redo för riktig vinter!
Kom faktiskt några snöflingor idag på kvällningen, men det upphörde redan 
efter någon minut.

Den elaka skruven sitter djupt inne i vårt högra framdäck, strax under  fälgkorset.
Dagens tips! Kör aldrig på skruvar som ligger på vägen, det blir jättejobbigt då =)
Har varit med lillen och trängts i en folkmassa värre än under mellandagsrean.
Hatar att trängas bland folk så där!
Orsaken till trängseln var utprovning och beställning av årets träningsdräkt och 
overall för SAIK Innebandy. En softshelljacka och en mössa slank med också.
Så nu ska han väl klara sig över vintern, om han slutar växa vill säga.

I morgon är det jobb först och sedan står det en trevlig kväll på schemat, mer om det på lördag.
Ha en härlig fredag i morgon!

♥ KRaM aNNiCa ♥

SAIK innebandys nya matchställ.
Lillen har nr 31 i år





6 kommentarer:

  1. Otur med punkteringen. Mössan ser varm och mysig ut fina vännen ❤
    Och lillen är lika söt som vanligt i sin nya matchdräkt :)
    Kram och trevlig fredag på dig med
    A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, punktering är något jag drömmer mardrömmar om, men jag har sluppit varit själv i bilen de gånger det inträffat =)
      Lillen är alltid söt <3
      Kram vännen <3

      Radera
  2. Det har verkligen blivit kallt. Tack för ditt mail gumman! Skönt att veta att du bryr dig om lilla mig i sjuksängen :)
    Ha en mysig kväll med tjejerna!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag bryr mig, håller på att oroa ihjäl mig över dig =(
      Kram och krya på dig <3

      Radera
  3. Du ser ut att vara väl rustad för vintern, mössan är jättefin.
    Kommer du att köra adventskalender i år igen? Tyckte det var mysigt att få "öppna" en lucka varje dag och se vad du hade att bjuda på =)
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva, den är jättevarm och skön.
      Jag funderar fortfarande på saken, det tar ju lite tid att få iordning alla inläggen och jobbet är väldigt betungande just nu. Men jag har inte bestämt mig för att inte köra än iaf, så det är ju positivt =)
      Kram

      Radera