söndag 7 oktober 2012

Lazy Sunday

Det blev en bra kväll igår, med finfrämmande och massor av vin och mat.
Och jag höll mig vaken hela kvällen =)
Tack för en supertrevlig kväll finaste Mia och Peter med barn ♥

Kvällens gäster hade med sig en liten fin present.
Det var en fin presentförpackning från Cajsas skafferi innehållande 
Dinkelknäcke i hjärtform, kryddblandning Heta Nätter (låter farligt haha) 
samt en burk med fikonmarmelad.
Ska bli spännande att testa, men den är så fint inslagen så jag vet inte om jag har 
hjärta att sprätta förpackningen =)

Fantasilös som jag är fick det bli kycklingfilégratäng till middag (recept hittar ni HÄR).
Till det drack vi goda röda viner:
Millefiori (nr 2769, 79 kr)

Eller egentligen drack vi bara det första vinet, sedan gick vi över på ännu smarrigare saker 
nämligen Bacardi Razz och sprite =)

Idag hade jag tänkt ta tag i blomlådorna på framsidan.
Har inte hittat lusten för att höstpiffa färdigt ute, så nu fick det bli en shortcut.
Man tager vad man haver, så jag plockade helt enkelt från de nästintill överblommade 
sommarblomlådorna och krukorna och komponerade ihop något hyfsat.
Är väl inte riktigt nöjd, men det ser ju iaf mindre anskrämligt ut än det gjorde innan.
Får bli så här tills granriset är på plats framåt december.

Hann inte mer än ut så föll de första regndropparna och efter en kvart regnade det på ordentligt =(
Så nå mer än så hann jag inte med ute.

Nu ska jag ta och läsa lite bok.
Och för er som funderar så kan jag meddela att jag har läst många böcker sedan jag läste 
I skydd av skuggorna som ni ser här i högerkant.
Men jag kan inte byta bilder i min lilla sidomeny för jag har tydligen slut på minne 
hos Blogger. Det sjuka är att jag kan publicera bilder i blogginläggen 
men jag får inte byta bilder i mina gadgets =(
Har inte luskat ut hur jag ska lösa problemet utan att behöva betala.
Man kan tydligen radera bilder i Picasa, men då raderas de även i bloggen.
I-landsproblem!!!

Ha en trevlig söndagskväll!

♥ KRaM aNNiCa ♥

Kvällens meny:
Snittar och krustader med räkröra till förrätt
Kycklingfilégratäng med ris till varmrätt
Pannacotta med passionsfrukt till efterrätt

Eftersom Mia fyllt år fick hon lite blommor och en flaska vin när hon kom.
Även vi fick en fin present av kvällens gäster =)
Lite gott rött vin fick det bli till maten

8 kommentarer:

  1. Mums med italienska viner, den Ripasson är verkligen smarrig =)
    Vilken härlig kväll ni verkar ha haft och vilken fin present ni fick.
    Kura ihop dig och läs och vila upp dig rejält!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du verkar ju gilla italienska viner =)
      Kram

      Radera
  2. TUSEN TACK för en kanonkväll! Uppvaktad och allt som jag blev. Är så himla kul att vi kan umgps och ha skoj allihopa.
    Snart får ni komma till oss igen! :)
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul, det ser vi fram emot =)
      Kram ♥

      Radera
  3. Vilken bra avslutning du fick på en mycket tung vecka. Precis vad du behövde!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, en liten enrgikick =)
      Kram

      Radera
  4. Det stämmer att jag bor i Ystad och du ser ut att älska staden minst lika mycket som jag! Här har jag bott i fem år och har inga planer på att flytta här ifrån, den 1 november får jag nycklarna till mitt nya hem och du kan ju tro att jag längtar. PC säger du, ja de har god mat men ännu godare har du på ÖGs eller Store Thor tycker jag ;) säg till när du komemr hit så tar vi en kaffe ihop tycker jag :) kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det låter ju supertrevlig med en kopp kaffe och med den nya lägenheten. Förstår att du trivs med staden och området =)
      Ok, de restaurangerna måste vi testa på nästa genomresa!
      Kram

      Radera