måndag 22 oktober 2012

Känner historiens vingslag


Jag kommer antagligen att tråka ihjäl er med min fras: Aten är en fantastisk stad. Men det är sant. 

Jag är så otroligt förälskad i denna vackra och mysiga stad där ny byggnader står granne med byggnader från f Kr. En salig blandning huller om buller som ändå känns helt rätt. 

Igår tog vi en tur till Piraeus, Greklands största hamn. Var några miljarder som låg där och guppade i form av lyxyatcher. Sedan blev det fotboll på kvällen, Panathinaikos tog sig an Aris Thessaloniki, 1-1 slutade matchen. En upplevelse att få se grekisk fotboll och grekiska supportrar.

Nu ska jag knyta på mig skorna för att ännu en dag traska gata upp och gata ner och känna historiens vingslag. Vi kommer också sitta ner och äta god souvlaki och även underbart god saganaki i skuggan av ett olivträd. 

Bilder kommer när jag är hemma igen, men några bilder finns att hitta på Instagram eller på Facebook, om ni inte kan hålla er alltså :)

Sa jag förresten att Aten är en helt underbar stad ;)

♥ KRaM aNNiCa ♥

Utsikten från vår balkong, rakt ner på hotellets poolområde.

4 kommentarer:

  1. Du tråkar inte ut mig, jag tycker det låter härligt! Själv är jag fortfarande nerbäddad, är något elakt virus som tagit över min kropp :(
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur att du orkade med mig alla dessa "Aten är underbart" dagar =)
      Vad säger doktorn, vad är det för virus?? Du måste bli frisk!
      Kram

      Radera
  2. Det är svårt att hålla sig, men du är ju snart hemma igen. Ha det superhärligt sista dagarna nu!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dagarna går alldeles för fort =( Vill ha mera Aten1
      Kram

      Radera