torsdag 11 oktober 2012

Dagens trötta jag

Har vandrat genom denna dag som i en dimma, när ska den förlamade tröttheten släppa? 
Jag kan ju inte sova dygnet runt, för då får jag ingenting gjort.
Så efter en tupplur (om tre timmar kan klassas som en tupplur) på fm har jag 
lyckas hålla mig vaken på em.
Är ju iof inte svårt att hålla gång när barnen är hemma, för de har ju en förmåga 
att kräva uppmärksamhet =)
Däremot är det svårt att hålla sig vaken när huset är tyst och tomt.

Igår när det var lillördag och allt gjorde jag hel fläskkotlett i stekpåse tillsammans med 
massor av morötter, så då fanns det ju matlåda till mig idag. 
Perfekt för mig som älskar kött, sås och potatis =)


Jag bakade sockerkaka igår, men med en drös hungriga tonåringar i huset var det 
bara en liten bit kvar idag. 
Och med tanke på att jag visste att mamma och moster skulle komma på besök så blev det 
till att baka en till sockerkaka.
 Denna gång slängde jag i lite saffran så det skulle bli lite annan smak än igår.


När mellansonen kom hem från skolan och tömde sin gympaväska trodde jag de hade
 haft gyttjebrottning på schemat. Men det var tydligen orientering de hade pysslat med.
Bara till att hiva in allt inklusive skor i tvättmaskinen. 
Med glädje kan jag lova, för mellansonen är inte direkt av den aktiva sorten så när han 
väl gör någonting blir jag bara glad =)


Skjutsat och hämtat barn har jag också gjort några vändor idag, nu återstår bara 
en hämtning så är alla pojkarna i huset igen.
Lillen är fortfarande på vift, först innebandyträning och sedan World Cup i bandy.
Kul att ungdomar går in gratis, så får de både mer publik plus att killarna 
(och tjejerna med för den delen) håller sig borta från bus.
Igår vann SAIK, men idag fick de tyvärr stryk...bara att bita ihop och ta nya tag imon!

Heja SAIK!

♥ KRaM aNNiCa ♥

6 kommentarer:

  1. Det är bra gumman att du både vilar och aktiverar dig. Massor av frisk luft hoppas jag du hinner få i dig också.
    Kött i stekpåse var det längesadan jag gjorde, det är ju jättegott. Kanske får bli det till helgen =)
    Jag behöver ingen Linas matkasse, jag har ju dig. Du ger mig massor av inspiration över vad vi ska äta och baka =)
    Hoppas du piggnar på dig snart!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gumman, jag är glad att jag har dig också ♥♥
      Kram

      Radera
  2. Hoppas att tröttheten snart går över. Det går ut över hela livet när man är sådär trött. Hur brukar ditt hb-värde vara? Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Innan jag fick barn hade jag katastrofalt lågt Hb, men efter barnen fick jag bra värden igen. Min trötthet beror antagligen på att jag genom många år pressat mig alldeles för hårt och nu säger kroppen från. Finns ingen energireserv kvar att ta från =(
      Kram på dig ♥

      Radera
  3. Ja, vad är detta, jag är också så trött. Jag tror jag ska ta och pröva mitt blodvärde. Det är jobbigt när man får ta djupa andetag för att sätta ingång med något.
    Men du har ju lagat fantastisk mat och bakat igen! Lika smarrigt och vackert denna gång.
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ta och kolla det, kan vara värt att det om de ev hittar en liten brist.
      Tycker om att baka och laga mat om jag har tillräckligt med tid, vilket man sällan har. Men denna vecka har jag ju skaffat mig tid genom att stanna hemma från jobbet för att ladda batterierna.
      Kram

      Radera