söndag 14 oktober 2012

Biolördag - Hypnotisören

Blev inte riktigt som jag hade planerat igår, men det blev riktigt bra =)

Startade med att kratta och rensa ogräs, precis som planerat, då det var höststäddag i kvarteret. 
Halvt svimfärdig av trötthet (mitt stora problem - när jag gör något gör jag det ordentligt 
vilket betyder att jag både glömmer att äta och dricka) skickade maken in mig 
efter att ha krattat och donat i över 4 timmar.
Syster Yster hade då kommit på besök och strax plingar det i mobilen och Miagumman ♥ 
vill också komma på kaffe.
Vilket de gjorde och vips hade de lurat med oss på bio =)
Var bara att hoppa i kläder och snygga tills sig hjälpligt och sedan kasta sig i bilen för 
ilfart mot biografen.

Platserna var verkligen ingen hit, rad 1 längst ut på flajen, så går det när man 
spontancrashar en biograf och är 7 personer.
Men filmen var helt OK och stundtals makalöst spännande.
Vi var och såg Hypnotisören med Mikael Persbrandt.
Jag älskar verkligen svenska filmer och Persbrandt är en favorit =)

Efter bion släppte vi av ungdomarna vid Jernvallen igen för de skulle se mer bandy.
Sedan åkte vi hem till oss och fortsatte fika för att senare köpa pizza.
Kom ju på att ingen av oss ätit lunch och biopopcornen dövade bara hungern tillfälligt.

Så gårdagen blev väldigt spontan men också väldigt bra =)
Nu ser jag fram mot en söndag med bara vila på schemat.
Har hittills mestadels legat nerkrupen i sängen med en spännande bok.

Hoppas ni får en finfin söndag!

♥ KRaM aNNiCa ♥

Fredagsmys (eller egentligen varje-kväll-mys) med tänd kamin...
...ett glas vin och X Factor på TV...
...fick bli uppladdningen inför lördagens aktivitet - HÖSTSTÄDDAG.
Hade tur med vädret som bjöd på uppehåll men rätt så friska vindar stundtals.
Så löven låg inte alltid still, men det kändes som om det kvittade med tanke på att det sitter
massor av löv kvar på träden.
Så om några dagar har vi trädgården full igen.
Blev 13 fulla skottkärror med löv, och vi har inte ens ett träd på gården =(
Syrenbusken fick sig en välbehövlig tuktning och vår lilla måbärshäck blev fri
från ogräs en sista gång denna  höst.



10 kommentarer:

  1. Bortsett från krattandet i fyra timmar är detta precis vad du behöver! Kryp ner i sängen och läs en stund till nu gumman!
    Kram A-L

    SvaraRadera
  2. Härlig lördag och en bra film, låter som precis det du behöver.
    Jag ska försöka titta på en film nu, kan inte lova att jag håller mig vaken hela filmen igenom men jag ska göra ett försök!
    Kram från en snorig Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Orolig för dig nu, du måste se till och bli frisk! <3

      Radera
  3. Tack för en som vanligt toppenkväll, alltid trevligt med lite spontana grejer. :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi träffas så mycket nu att du snart kommer att tröttna på oss =(

      Radera
  4. Vill också se den filmen.
    Härlig bild med det lysande vinet =)
    Kram Olivia

    SvaraRadera
  5. Tack för din fina kommentar på min blogg.
    Ja, det är verkligen supermysigt med blommor.
    Har du fått någon inbjudan till Kura Skymning förresten?
    KramKram Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag har inte fått någon inbjudan. Ska kika in till dig och kolla vad det är för något =)
      Kram

      Radera