tisdag 30 oktober 2012

Bebismys och snökaos

Vaknade upp till en vit värld igår, himlans tur att vinterdäcken redan sitter på. För igår stod det en tripp till Solna på schemat.

Vägen dit var inte kul, total anarki på E4 med bilar med sommardäck, bilar som bogserade (på motorväg!!!), husvagnar (vars ägare säkerligen kommit på att det var dags att köra den till vinterförvaringen) och förvirrade pensionärer. Den högra filen där alla krypkörde var hur fin som helst och omkörningsfilen (läs Annicas privata fil - där trivs jag bäst) var rena dödsfällan bitvis. Men fram kom vi, om med mörbultade armmuskler efter att ha blåhållt ratten i snömodden.

Och med världens sötaste bebis (åja, hennes mamma och pappa är ju söta de med) som väntade så var ju resan värd varenda svordom och ömma muskler. Oj, vad mycket mys och gos det blev. Hann med att natta både den lilla sötnosen och hennes mamma som kurade ihop sig i mitt knä i soffan och begärde att bli killad på ryggen och i hårbotten (på den fronten är hon inte en dag äldre än två år - dessutom tror jag det är ett släktdrag för tonåringen är likadan) <3

Vid 22 tiden kom tonåringarna tillbaka från Söderstadion och det var dags att köra hemåt igen. Inte lätt att lämna lilla E, men vi syns ju om mindre än två veckor igen. Då är det dags för namngivning och jag får äntligen visa den fina presenten vi köpt =)

Idag har jag mestadels gått runt på jobbet och gäspat eftersom det blev en sen kväll igår, var inte i säng förrän strax före ett. Får bli tidigt i säng i kväll, kanske tom hinner läsa några sidor ur Underbara Claras Vintagepimp och hemmafix som landande i min brevlåda igår =)

Sköt om er där ute i halkan!

♥ KRaM aNNiCa ♥

Ps. Inlägget är skrivet från mobilen, hur i hela friden gör ni andra som bloggar från mobilen för man kan ju inte få texten och bilderna där man vill ha dem. Dessutom kan man inte få bildtext eller länkar...gaahh

12 kommentarer:

  1. Acka!!! Ibland får man inte höra i det privata körfältet!! Usch om det skulle hänt er nåt!
    Jag brukar blogga från mobilen men det är ju ingen hit. Och sen kan man inte svara på kommentarer heller. *tummen ner*
    Kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt då =(, men jag hade lit brådis och de var i vägen för mig =(
      Kram <3

      Radera
  2. Som du har längtat efter "din" lilla bebis, antar att hon blivit stor nu. Börjar själv se fram emot att bli mormor när den dagen kommer =)
    Usch vilket jobbigt väglag och vilka idioter det finns där ute, men kan väl inte bogsera på motorväg heller!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon börjar bli jättestor och har smygstartat med lite kryprörelser, snart är det full fart på gofia <3
      Kram

      Radera
  3. Efter att ha haft en lång tentaperiod så har jag äntligen betat mig iigenom alla mina favoritbloggar i Bloglovin. Tänk vad mycket jag missat när jag suttit med näsan i böckerna i hela två veckor, men oj vad mycket roligt jag har läst hos dig och några till =)
    Inlägget om Aten var hur bra som helst, jag vill bara packa en väska och resa bums! Inlägget om mormor fick tårarna att rinna på min kind, känner igen den enorma saknaden. Listan kan göras lång, jag trivs hos dig helt enkelt =)
    Mysigt med bebisgos, jag får snart gosa jag med då jag ska bli moster till en liten pojke =)
    Kram Jasmine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad du är gullig Jasmine och vad glad jag är att du tittar in hos mig lite då och då <3
      Vad roligt att du ska bli moster, håller tummarna för att allt går bra och att den lilla killen snart tittar ut =)
      Kram

      Radera
  4. Det där med bloggande i mobilen har jag också funderat på. Jag kan inte heller välja vart jag vill ha bilder. :( Det är så tråkigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen trist för man har ju mobilen med sig överallt. Jag har svårt att få tillgång till datorn och då är det smidigt om det hade funkat fullt ut med mobilen.
      Kram

      Radera
  5. Jag får bara allting centrerat, jätteirriterande :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tycker ju att de borde göra bloggerappen bättre, eller så kanske vi alla är väldigt svenska och bara retar upp sig men ingen klagar hos blogger hmmm
      Kram

      Radera
  6. Men vad härligt med bebisgos, mindre trevligt med snökaos =(
    Kram Ingela

    SvaraRadera