torsdag 27 september 2012

There's no place like home ♥

Hur har ni det i höstrusket?
Här sken solen i morse och jag blev så glad =)
Nu håller vi tummarna för solsken i minst tre dagar.
I morgon vill jag kunna ta en lunchpromenad i solskenet och i helgen vill jag ha massor av sol.

Här händer inte speciellt mycket mer än jobb just nu.
På jobbet händer desto mer saker, går in i vår tyngsta period på året just nu.
Forecast, Hard Close, besök av revisorer, målsättningsprocesser, lite mera Forecast, månadsbokslut, 
Semp undersökning, budget, månadsbokslut igen, ännu mera Forecast och ett Årsbokslut på det.
Glömde att säga att vi ska göra vårt dagliga arbete mitt i allt det här också.
Nog ska vi få dagarna att gå här på årets sista kvartal.
Är så glad att vi äntligen är fullbemannade igen efter att ha varit 1-2 man kort sedan 1 januari!

Tror jag måste gå och sova, blev utmattad av att tänka på saken.
God natt från en trött ekonom som längtar efter sol och helg =)

♥ KRaM aNNiCa ♥

There's no place like home ♥
Hur skönt är det inte att komma hem efter en lång dag på jobbet?

6 kommentarer:

  1. Hua, jag vill inte byta med dig! Hur ska ni orka?
    Är glad att jag är egen, kan styra över min egen tid :)
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast det är väl inte guld och gröna skogar varje dag som egen företagare heller bruden!!
      Vi är som små kackerlackor, ettriga som sjutton och svåra att ta kål på =)
      Kram

      Radera
  2. Jobbig period, men det går, det går, innerst inne vet man ju det, men när man tänker på alltihop på en gång känns det en övermäktigt ibland. Då är det bättre att ta sig en titt på solen när den äntligen visar sig, dra några djupa andetag och så på't igen! Kramar Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar solen kunde visa sig lite oftare bara =)
      Imon får det bli en promenad oavsett väder, måste fylla på energiförrådet så jag orkar på´t igen=)
      Kram

      Radera
  3. Alla ekonomer jag känner jobbar jämt övertid. Byt yrke!
    Hoppas du får en trevlig helg med massor av återhämtning!
    Kram Angie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Något förslag på yrke?
      Har själv tänkt i de banorna men inte riktigt klurat ut vad jag ska göra istället.
      Trevlig helg på dig!
      Kram

      Radera