lördag 29 september 2012

Sovmorgon

Slog upp ögonen tidigt i morse (trodde jag iaf) och kände mig inte helt utvilad, trodde klockan var runt 8.30 och tänkte att jag lugnt kunde sova vidare någon timme till. 
Men det visade sig att klockan var 11.15, så utvilad eller ej var det bara till att masa 
sig ur sängvärmen.

Nu blir det till att tvätta håret och sedan ta en promenad till Coop för att handla resterande 
ingredienser till kvällens matlagning.
Ni börjar bli trött vid det här laget på tjatet om Morbergs kåldolmar, men ikväll ska det äntligen bli av!

Lillen har åkt på innebandyträning men sin pappa. 
Alltså det är pappans träning som lillen ska vara med på.
Känner mig lite orolig för att de ska vara för tuff mot honom, han är ju trots allt väldigt lätt
och spjonglig jämfört med gubbarna i laget.
Inte för att de avsiktligt skulle vara för tuff mot honom, men i stridens hetta glömmer man
lätt bort vem motståndaren är.
Tur han är van att spela med äldre, han har ju vuxit upp med storebrors vänner som är 4 år äldre.

Lillens första fotbollsmatch fick bli en omställning för honom.
7 år gammal och van vid att spela med 11 åringar gav han en rätt så ful tackling på en
annan 7 åring som flög som en vante över planen.
Inte lätt när man är van att både ge och ta sådana tacklingar.
Men han lär sig snabbt och det var första och enda gången domaren behövde be
honom att vara lite mindre hård.
Han har dessutom fördelen av att vara snabb som en iller och därmed behöver han sällan
 gruffas om bollen, han tar den helt enkelt och sedan springer han förbi dem alla =)

Nej, full fart mot duschen nu om jag ska hinna få någonting gjort efter att ha sovit bort halva dagen.

Ha en helt fantastisk lördag nu!

♥ KRaM aNNiCa ♥

Per Morberg och jag har en date ikväll, då ska vi laga kåldolmar tillsammans =)

6 kommentarer:

  1. Vad bra att du fick sova ut efter en tuff vecka.
    Ha en trevlig kväll du med!
    Kram À-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm mina svar på kommentarer duggar inte tätt =(
      Men kram på dig iaf ♥

      Radera
  2. Ååå så gott att verkligen sova ut! Skönt.
    Dom är roliga karlarna, dom glömmer sig när det gäller idrott, men jag tror dom tänker på om det är barn med! Hoppas det i alla fall....
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick jättebra för lillen att spela, han höll tempot med dem bra och inga skador förutom ett elakt skavsår på lilltån =)
      Kram

      Radera
  3. Din kaffehörna är bara för mysig! Blir det bra kaffe med den maskinen? Är sugen på att köpa någon billig variant av kaffemaskin för jag är ju ensam och det känns onödigt att brygga kaffe för att bara ta en kopp =(
    Lördagskramar från Angie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir jättebra kaffe. Mina favoriter är de riktigt mörkrostade varianterna. Däremot är jag inte förtjust i de olika lattevarianterna, vill ha riktig mjölk och inte pulvermjölk.
      Men smidigt som sjutton är det att bara kunna göra en kopp färskt kaffe =)
      Kram

      Radera