tisdag 25 september 2012

Rivstartat veckan

Då är tisdag kväll snart till ända och jag känner mig smått utpumpad redan.
Men jag har fått massor av bra saker gjorda och maken likaså =)

Idag har maken städat förråden medan jag varvat jobb med besök på Hälsocentraler samt frissan.
Tonåringen hade ett läkarbesök på fm som slutade i fem nya recept samt en remiss till Hudkliniken.
Snart måste vi bygga ut huset för att rymma alla hans mediciner och salvor =(
Men jag hoppas det ska bli bättre med hans eksem snart!

På em var det min tur att gå till Företagshälsovården, ett spännande men fullkomligt utmattande möte.
Känner mig överkörd av ett tåg just nu. Hemläxa till nästa vecka fick jag också.
Och en massa tankeställare och saker jag måste ta mig en rejäl funderare på.
Men det får bli helgens aktivitet!

Överkörd eller ej så var det bara att jäkta vidare till sonen som nu satt hos hårfrissan (välbehövligt!!!). 
400 kr fattigare (jag) och 6 kg lättare (han) styrde vi kosan mot banken för att hämta ut hans Id kort.
Och sedan vidare mot Parkbadet för att betala lillens besök hos sjukgymnasten och slutligen 
till affären för att handla.
Känner mig inte mindre överkörd nu =(

Tanken var att jag skulle tillbaka till jobbet för att ta igen de timmar jag förlorat under dagen, 
men det fanns inga krafter kvar. Får ta igen det imorgon kväll istället.

Tur att lingonsylt är världens enklaste att göra, för annars hade jag nog givit upp hela den idéen.
Så efter maten har jag kokat lingonsylt som i morgon ska hällas upp i fina burkar.
Och på torsdag tror jag att jag ska hinna med att knåpa ihop lite kåldolmar, så jag får användning av sylten.
Hoppas bara att det smakar lingonsylt om den också =)

Nu är det full fart mot sängen som gäller, måste bara ta vägen genom duschen först.

God natt med er!   zZZZZZ
♥ KRaM aNNiCa ♥

Fick två kg lingon av min moster igår - tack snälla du ♥

8 kommentarer:

  1. Tagga ner bruden! Men jag hoppas det var ett sånt samtal du varit på idag. Vill ju ha kvar dig länge, inte att du stressar ihjäl dig.
    Skärpning eller så kommer mamma Anna-Lena och läxar upp dig !
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, nu är det bäst att jag skärper mig =)
      Ja det var precis ett sånt samtal jag var på. Och denna gång måste jag bara ge allt för att det ska bli bra. Jag kan inte fortsätta slita ut mig och tänka att jag måste göra något åt det...måste verkligen göra det också!
      Kram vännen ♥

      Radera
  2. Hur har det gått med syltkoket?
    Han har rätt då mycket hår er tonåring, har bröderna också tjockt hår? Tänk hur olika det kan vara, själv är jag tunnhårig :(
    Du är väl rädd om dig gumman!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Syltkoket gick bra...tror jag. Har inte provsmakat =)
      Han har massor av hår, tjockt och mycket. Han får som en tjock lejonman om man inte klipper och tunnar ur rejält. De andra två har också mycket hår men tunna hårstrån (precis som mig).
      Lovar att vara rädd om mig, du är väl rädd om dig du också!
      Kram ♥

      Radera
  3. Vissa dagar är bara så där smått kaotiska, tur att inte alla dagar är det =)
    Hur blev det med lillens rygg? Blev det bra efter besöket hos sjukgymnasten?
    Trevlig kväll
    Kram Olivia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen tur =)
      Ja, han blev riktigt bra i ryggen. Så nu är det bara att fortsätta med övningarna så han håller musklerna och ledbanden i trim.
      Kram

      Radera
  4. Fullt ös. Kul och stimulerande nån dag, men inte i längden. Lingon, det hör till nu, kåldolmar och lingonsylt, gott gott!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det blir ju lätt för mycket om det aldrig lättar på arbetsbelastningen.
      Imorgon blir det äntligen kåldolmar och lingonsylt =)
      Kram

      Radera