måndag 3 september 2012

På jakt efter...

Jag har några saker jag är på jakt efter, fast med tanke på att jag aldrig får tummen ur 
att besöka en massa loppisar så är det ju kanske ingen jakt. 
Men när jag väl kommer igång så är det dessa saker som jag bland annat tänker leta efter...

Hittade en sån inspirerande bild hos Lilla Blanka på en trälåda fylld med vackra porslinsskärbrädor 
och då ville jag genast utöka min lilla samling och ställa dem i en vacker trälåda.
Gamla väskor och tyngder vill jag också köpa.
Och gärna ett par vackra gamla konståkningsskridskor.

Bilden på skärbrädorna är lånad från Lilla blanka
Bilden med tyngderna är lånad från Hagagården
De andra två vet jag tyvärr inte var de kommer från, hade dem sparad i min inspirationsmapp.
Tjoa gärna till om ni vet var de kommer från.
Sedan skulle jag gärna vilja ha tag på ett par slitna balettskor, en gammal tvättbräda
en kopphållare och en vacker gammal våg.

Vet ju inte var jag ska få plats med alla dessa saker, men det blir väl ett problem jag med glädje löser när den dagen kommer =)
Kopphållaren vet jag faktiskt var den ska stå, den vill jag ha ute vid planteringsbordet och förvara krukor på.

Äldsta sonen delar inte mitt intresse för gamla saker så han uppskattar inte när jag släpar 
hem gammalt skit (hans ord - inte mina som ni kanske förstod hihi)

Balettskorna hade jag i min inspirationsmapp, vet inte var bilden kommer från
Bilden på tvättbrädan är lånad från Stora Prästgården.
Kopphållaren finns att köpa hos Countrystyle.
Och vågen hittade jag hos Linnegården.
Och sist men inte minst skulle jag gärna köpa en gammal vacker kamera och en kaffekvarn.

Ännu en bild från min inspirationsmapp, vet inte var den kommer från.
Bild lånad från Möbelstallet
Men steg ett är ju som sagt var att ta sig iväg på en massa loppisar.
Men den energin kanske kommer en vacker dag och då är inköpslistan laddad och klar =)

Har ni något ni drömmer om att köpa?
Brukar ni gå på loppis?

Ha en härlig måndag allesamman!
Själv går jag in i bokslutsbubblan hela veckan och kommer antagligen lysa med 
min frånvaro här i bloggen.
Men om inte förr så syns vi till helgen =)

♥ KRaM aNNiCa ♥

8 kommentarer:

  1. Du är knasig du stumpan ❤ jag förstår att du vill ha allt utom skridskor och balettskor... Vad ska du med dem till :). Men allt du hittar på brukar ju bli snyggt och bra, så det kanske inte är så knasigt :)
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ska få se om jag får tag på några =)
      Knasig, jag? Det är bara förnamnet hihi
      Kram ♥

      Radera
  2. Vilka vackra saker! Jag har en gammal kaffekvarn efter min mormor som jag är jätterädd om, den är så vacker och fungerar fortfarande perfekt.
    Ha det så bra i bokslutsbubblan, hoppas ert resultat blir bra =)
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi tog oss ur levande även denna gång och resultatet blev över förväntan =)
      Den ska du vårda ömt, både vacker och full av minnen ♥
      Kram

      Radera
  3. Nja, jo, jag vill ju ha en massa saker, men vi flyttade ju för 5 år sedan, 2 ggr på en gång liksom (låter inte klokt, men det var så) och då röjde vi ordentligt. Tyvärr. För nu har jag kommit på många saker jag hade velat ha kvar.......och alla grejerna på första bilden hade du kunnat hitta hos mig då.....men som sagt.
    Kaffemalor (jag kallade dom så när jag var liten) har jag två och dom står så fint i köksfönstren! Dom luktar kaffe fortfarande.
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad syns att du rensade bort, men det är lätt att vara efterklok. Ibland tar det tid innan man ser värdet i saker.
      Vad mysigt med dina kaffemalor i köksfönstret =)
      Kram

      Radera
  4. Nu vaknade mitt loppissug till liv igen =)
    Jag är ute efter lite gammalt vackert porslin samt några pinnstolar och gärna en gungstol.
    Vi brukar besöka några loppisar på sommaren när vi reser genom norra Sverige för att besöka lite släkt.
    Lycka till med bokslutet.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad mysigt att strosa runt på loppis i lugn och ro =9
      Tack, bokslutet gick bra och nu laddar vi inför kvartalsbokslutet.
      Kram

      Radera