söndag 30 september 2012

Kokt Lingonsylt

Här kommer receptet på lingonsylten jag kokade härom dagen.
Receptet kommer från min underbara mormor ♥
Jag är ingen storkonsument av lingonsylt, men tom jag tycker sylten var god.



Om man dessutom tappar upp den i snygga burkar så blir ju helhetskänslan tom ännu större.


Kåldolmarna och lingonsylten fick högsta betyg av maken, han åt tre stycken. Lillen lyckades trycka i sig två igår och två idag.

De kanske inte blev så vackra, men rackarns goda blev de =)
Och till nästa gång vet jag hur jag ska göra med kålet.
Man måste öva för att bli en bra kock tydligen =)

♥ KRaM aNNiCa ♥

6 kommentarer:

  1. Fina lilla mormor, hon kunde laga mat hon =)
    Ser ju jättesmarrigt ut. Och vilka fina burkar!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon var en äkta husmor ♥
      Burkarna är från IKEA, billiga och vackra =)
      Kram

      Radera
  2. Övning ger färdighet. Du verkar ju ha lyckats galant :)
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har redan gjort slut på en burk lingonsylt, det är mer än en årsranson i normala fall, så det måste ju vara ett gott betyg =)
      Kram ♥

      Radera
  3. Vad roligt att de blev goda. Kåldolmar påminner mig om min mormor, för de hon gör är himlans goda. Ha en fin måndag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk att de äldre är så bra på att laga mat, men så har de ju tränat i många år också =)
      Kram

      Radera