lördag 1 september 2012

Hej hösten

Dags att välkomna september - årets första höstmånad.
I alla fall i teorin, i praktiken har det varit en enda lång höst sedan våren släppte sitt grepp.
Men jag är inte bitter =(
(eller hur...ge mig sommaren tillbaka!)

Jaja, bara att gilla läget antagligen, för årstiderna rår vi inte på.
Bara att hoppas vi får en varm och solig höst istället.

Hösten är ju vacker med alla fina färger och mörkret som sänker sig på kvällen.
Och även om jag gillar sommar och värme allra bäst så tycker jag även om mörker 
(om jag slipper vara ute i det vill säga) och tända ljus.
Är så vackert att se skuggorna dansa på väggen.

Att försöka fota skuggorna med en iPhone är ju inte det lättaste men jag gjorde ett försök,
så här kommer årets andra höstbild (tjuvstartade ju redan för över en vecka sedan).

Verkar ju inte som om dagen ska bjuda på något vidare väder, men det finns ju 29 dagar till 
i september som kan ge oss strålande höstsol.
Gäller att tänka positivt =)

Ha en strålande lördag nu!
Och om solen lyser med sin frånvaro får ni stråla själva =)

♥ KRaM aNNiCa ♥ 

Ett tappert försök att fånga skuggornas lek på väggen i badrummet samt
 vardagsrummet igår kväll.
Ledbelysningen bakom spegeln kastar sken på väggen samt genom glasbetongen in i duschen.
Palmen längst ner i hörnet får enorma proportioner när den lyses upp underifrån av ljuslyktan

8 kommentarer:

  1. Jag tycker det ser riktigt höstmysigt ut med ljus och skuggor. Det gäller att ta tillvara det som är gott i varje årstid. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl så. För vi kan ju inte välja vilken årstid vi ska ha, och hösten har ju sin tjusning den med =)
      Kram

      Radera
  2. Morgonpigg idag gumman? Visst är det härligt med hösten. Men den får ju gärna komma efter en lång och härlig sommar.
    Här regnar det :(
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm ibland är det svårt att sova =(
      Saknar både sommaren och hösten, för just nu är det samma trista gråregn som alla övriga dagar =(
      Nä, nu kanske jag var lite väl pessimistisk, för vi har ju haft några fina dagar också.
      Kram

      Radera
  3. Vad mysigt med alla tända ljus. Ser fram emot att få se lite bilder från badrum och tvättstuga i dagsljus.
    Hoppas du får en trevlig lördag trots det dåliga vädret.
    Kram Jonna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilderna kom innan jag hann svara på din kommentar =)
      Kram

      Radera
  4. Det var en märklig sommar och så sa det svisch och så vart det höst, men det ser ju så mysigt ut på dina bilder så det är helt OK. Och vi har så fint väder här idag, vi! Hoppas du har det också!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,ni verkar ha fint väder mest hela tiden, är grymt avis!
      Nja, här är det lite si och så med vädret. Men idag har solen glimtat fram en liten stund ibland men gräsmattan är så blöt att det plaskar om den när man går =(
      Kram

      Radera