lördag 8 september 2012

From a different angle

Vårt hus är ni ju van vid att se vid det här laget, men alltid från samma håll. 
Framsida, baksida och sydgaveln är det som vi alltid knäpper på.
Men vi har ju en gavel till, fast den glömmer vi ofta bort själv.

Vi bor nämligen i ett kedjehus, så vår norrgavel sitter fast i grannens förråd.
Och eftersom vi inte har någon tomt på den sidan och då vi i 95 fall av 100 alltid kommer till
 vårt hus från sydsidan så tänker vi inte på att den gaveln finns.

Men häromdagen kom jag gåendes från just det hållet och varje gång blir jag 
lika irriterad på mig själv.
Vi bytte nämligen fönster i tvättstuga och badrum förra året, 
eller rättare sagt bytte vi från ett stort fönster och en altandörr till små fönster.
Ena överblecket till fönstret kunde vi spara och det andra var vi tvungen att köpa nytt, 
fanns inget svart så det blev ett vitt.
Nog för att vi är SAIKare men det vore ju trevligt om jag kunde få tummen ur 
och måla blecket någon gång.

Kanske ska göra lite nytta i helgen och ta tag i det...om vi har någon svart plåtfärg hemma vill säga =)
Annars får jag helt enkelt fortsätta irritera mig de få gångerna jag ser fönstren.
Undrar vad grannarna tycker och tänker förresten hihi

Ha en riktigt trevlig lördag!

♥ KRaM aNNiCa ♥

Fem likadana "lok" på rad, vårt är det grå i mitten och de sitter ihop med de två närmaste husen.
Dessa tre är friköpta medan de två husen längst bort ägs och hyrs ut av Sandvikenhus.
De två hyreshusen har tidigare varit rejält nergången, men i år har de äntligen blivit målade.

I huset närmast oss bor världens gulligaste par, är så skönt att ha goda grannar.
Vi brukar hjälpa varandra med diverse saker.
Har faktiskt bra grannar åt alla håll =)

Det syns inte på bilden, men vårt hus sitter fast i grannarnas förråd
 
Här ser ni min lilla skamfläck.
I början var vi inte säker på om vi skulle ha svart överbleck eller vitt,
men jag tror vi kom överrens om det svarta.
Är iaf min tanke att det ska vara svarta överbleck, tycker det passar bättre .
Dessutom skulle det underlätta då vi bara behöver måla ett bleck svart istället för att
måla alla bleck utom ett vitt =)
Så småningom kommer alla fönster bytas ut och bli vita.


4 kommentarer:

  1. Ert hus är vackert även från denna vinkel!
    Lördagskramar från A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillar även vår fulsida =)
      Kram

      Radera
  2. Måste vara lite skönt ändå med kedjehus, mindre tomt och mindre fasad att underhålla =)
    Och har man dessutom bra granne man sitter ihop med så är det ju toppen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker vårt hus är toppen, det enda som är lite tråkigt är att man inte kan göra precis vad som helst. Allt kräver bygglov eller godkännande från grannar. Men där har vi ju turen att vi har bra grannar =)
      Kram

      Radera