tisdag 11 september 2012

Efter solsken kommer...

Vilken underbar dag vi fick igår, var hur varmt och skönt som helst. 
Värmen verkar ha stannat kvar även idag, men solen har lite svårt att ta sig genom molnen.

Idag har lillen varit till sjukgymnasten med sin onda rygg.
Han böjde, klämde, tryckte och stretchade så jag trodde min lilla pojk skulle bli två meter längre =)
Mycket riktigt är det höger del av ryggen som inte fungerar som den ska.
Förhoppningsvis ska han bli bättre av behandlingen och stretchprogrammet vi fått.
Barn ska ju egentligen inte stretcha då de är mjuka av naturen, men i lillens fall behövs lite 
extra hjälp på höger sida. 
Barn ska heller inte ha inlägg i skorna då det ger signaler till hjärnan att benet kan sluta växa.
Tänk så mycket vi fick lära oss idag =)
Återbesök om två veckor för att se om programmet har hjälpt eller om det helt 
enkelt behöver växa till sig för att bli bra.

Sjukgymnasten visade även för lillen hur akupunktur fungerar, inte för att lillen behöver en 
behandling utan för att han är frågvis av sig =)
Det påminde mig om att jag kanske ska ge mig på en ny sväng med akupunktur för min migrän.
Tror jag ska ta upp frågan när vi går dit på återbesök.
Akupunktur fungerade jättebra när jag testade det för många år sedan. 
Från att haft 3-5 anfall i veckan kunde det gå flera månader mellan attackerna.
Nu är jag tillbaka på några gånger i veckan igen =(

Nu ska jag ta mitt onda huvud och krypa ner i sängen.

Hoppas ni får en härlig tisdag!

♥ KRaM aNNiCa ♥





När rosorna i buketten börjar blomma över brukar jag kasta de fula rosorna och spara de som är pigga och fina.
Två eller tre rosor blir ju ingen bukett, så då sätter jag dom i glasflaskor i olika storlekar och former.
Blir hur fint som helst =)



6 kommentarer:

  1. Men vad vackert!
    Hoppas lillen blir bra i sin rygg, han är alldeles för ung för att få problem =(
    Krya på dig kram från A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir han inte bra av att stretcha så kommer det att växa bort så småningom. Men jag hoppas han slipper det sistnämda.
      Det är ok för han att träna, men han ska undvika hopp och snabba rusningar.
      Tack gumman ♥
      Kram

      Radera
  2. Vilken vacker liten kaffehörna ni fått i köket.
    Ljusstakarna är så fina och de blodröda rosorna gör sig jättebra mot allt det vita.
    Hoppas lillen blir bra och du med!
    Kram Bea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kaffehörnan är vi nöjda med båda två, jag fick min kaffemaskin på rätt plats och maken fick en TV i köket =)
      Lillen ligger i soffan och gör sin kvällsgymnastik just nu, så han ska nog vara i form snart igen =9
      Kram

      Radera
  3. Akupunktur låter spännande, har alltid funderat om det funkar eller inte.
    Vad tråkigt att han har problem med ryggen, vad trodde han det berodde på?
    Hoppas ni båda blir bra snabbt!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag tror absolut det funkar. Jag blev bättre och det var ingenting annat som funkade.
      Ryggproblemen har nog uppstått i fotproblemen han hade förra året och att det ena benet är längre än det andra. Han belastar felaktigt och därmed har ryggen också jobbat felaktigt. Både muskel, kota och ledband på höger sida var hopkrampade och motsträviga. Så det är det hans lilla kvällsgymnastik ska råda bot på =)
      Kram

      Radera