fredag 24 augusti 2012

TGIF

Tack Gode Gud för att det är fredag idag!

Är ren och skär envishet som får mig att kliva ur sängen trots att halsen och kroppen värker. Febertermometern får ligga kvar i sin ask, vill inte få bevisat att jag är sjuk.
Så länge som jag inte vet att jag har feber så kan man ju alltid låtsas som om jag inte har det.
Får nog bli en kortdag på jobbet idag - börja sent och sluta tidigt =)

Ska med tonåringen till Hälsocentralen vid 9.10, de måste tro att vi är lite tokiga. 
När vi var där i förra veckan satt jag också och snörvlade och hostade medan han såg helt frisk ut. 
Idag blir det samma visa igen.
Förra veckan lämnade han blodprover eftersom han är kroniskt trött, de visade på 
D-vitaminbrist så nu får han ta D-droppar precis som när han var en liten bebis ♥.
Idag är vi där för att få salva till eksemen som bara blir värre och värre.
Stackarn klöser förtvivlat dygnet runt, vilket också är ett skäl till hans trötthet.
Nu tänkte vi att vi skulle försöka få bort alla dessa små störningsmoment så skolan blir lättare att hantera.
Första året på gymnasiet för vår stora kille ♥

De andra två har ju också blivit en skolklass äldre, är sexan och åttan som gäller för dem. 
Spännande med betyg och egen skoldator.

Hoppas ni håller er borta från den envisa förkylning som jag har gått och dragits med i 
2 veckor snart och att  ni får en trevlig fredag!

♥ KRaM aNNiCa ♥ 

Måste ha något uppiggande snabbt innan jag somnar vid frukostbordet  

8 kommentarer:

  1. Krya på dig stumpan! Hoppas sonen får bra salvor så han slipper klia sönder sig.
    Kram À-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi fick massor av recept så jag hoppas de verkar snabbt. Sedan har vi köpt special schampo och kör benhårt med allergivänliga och oparfymerade skölj- och tvättmedel.
      Kram

      Radera
  2. Krya på dig!
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin, men tyvärr går det inge vidare. Förkylningen tar om hela tiden, tror jag blir tokig snart =(
      Kram

      Radera
  3. Du ska stanna i sängen när du är sjuk!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  4. Så man kan ha D-vitamin brist om man är väldigt trött, det hade jag faktiskt ingen aning om :) Hoppas att han snart blir piggare och att du blir frisk. Fin helg till er. Kram från mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, så är det. Och i hans fall så beror ju bristen på att han aldrig är ute när solen skiner, som så många andra tonåringar idag =(
      Men kuren verkar fungera för han är redan mycket piggare och helt plötsligt är han även ute om dagarna...så får han ju lite gratis vitaminer av solen =)
      Kram

      Radera