onsdag 8 augusti 2012

Rund under fötterna med Puma Bodytrain


Bodytrain Mesh W Puma Vit/Silver
Puma Bodytrain Mesh W
Mitt val av Puma Body Train

Jag har länge sneglat på alla dessa toningsskor som det pratats om och som skyltats friskt i sporthandeln, men prislappen har inte fallit mig i smaken. Men efter ett besök på Stockholm Quality Outlet Barkarby i måndags är både jag och maken numera ägare av varsinna Toningskor.
Ord. pris runt 1 000-1 150 kr, nu 280 kr =)

Har bara traskat runt i dem inomhus ännu, då regnet står som spön i backen ute, och de är underbart sköna. Som att gå barfota på en mjuk och skön sandstrand =)

Googlade lite om dessa skor och fann nedanstående:
Träna medan du går! Puma Bodytrain är en snygg och praktisk walkingsko. 
Skorna ska på två olika sätt öka muskelaktiviteten i både fram- och baksida av benen.
Sulan är väldigt mjuk och ger en känsla av att gå i sand, vilket ger en medveten instabilitet som leder till att hjärnan skickar signaler till ben- och fotmusklerna att de ska spänna sig och på så sätt ökas muskelaktiviteten.

Puma Body Train är rena Walkingskor, de har viss pronationsstöd men ska absolut inte användas under ett gympass. Däremot är de utmärkta att använda som vardagsskor.

 "Walk light. Walk sexy. Walk tight."


♥ KRaM aNNiCa ♥

Puma Bodytrain  LS Nbk
Makens val av Puma Body Train
Bilder lånad från Sportamore

6 kommentarer:

  1. Snygga skor, hoppas du inte vinglar kull bara =)
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag höll mig på fötterna, men det var lite konstigt till en början =)
      Kram

      Radera
  2. Har ett par jag med och I just love them =)
    Hoppas du hinner ut med dem innan regnet idag då!
    Kram Jonna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har testat dem, gick ut hårt redan från början och jösses vilken träningsvärk jag fick i ljumskarna.
      Kram

      Radera
  3. Låter intressant, kanske måste slå till på ett par. Passerar ju Barkarby på fredag :)
    Regnar det fortfarande? Här har det skinit upp :)
    Trevlig kväll!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köp ett par !
      Idag har solen skinit på oss med =)
      Kram

      Radera