torsdag 9 augusti 2012

Nu har jag fått upp ångan

Efter att ha slappat nästan hela semestern börjar jag nu få upp ångan, synd bara att semestern nästan är slut.
Vädret är som det är, det kan jag inte göra så mycket åt, så istället får jag ta itu med saker som inte kräver fint väder och sol.
Fast i vissa fall är det lite jobbigt för jag behöver iaf ha uppehåll för att få till det bra.

Igår kväll började jag gå igenom en massa bilder och det slutade med att jag satt där till klockan halv två inatt. Många goda skratt blev det under kvällen och många underbara minnen =)

Lillen är här 4 år och går på SIK's hockeyskola,
lilltuffen är så liten och tanig att hockeyutrustningen ser gigantisk ut ♥
Sedan försöker jag måla fästmannabänken och en klätterställning för blommor, båda har min morfar byggt så jag vill ju gärna att de ska bli fina och kunna pryda sin plats i trädgården framöver ♥

Efter två dagars krigande mot vädret har jag lyckas grundmåla båda två.
Parasollet är välanvänt i år, inte mot solen men för att skydda våra små projekt mot regndropparna
som ständigt faller från skyn.
Nu ska jag gå ner och laga lite mat till kidsen, blir deras favorit stekt ris med kyckling idag, och efter det ska jag ta itu med tvättstugan och ge pallen en sista strykning med vitfärg.

Vad har ni för er en sån här trist torsdag? 
Eller har ni kanske turen att solen skiner på er?

♥ KRaM aNNiCa ♥

6 kommentarer:

  1. Men vilken liten gobit!
    Jadu, här är det grådisigt, men jag jobbar så det kvittar väl vilket =)
    Sköt om dig!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm en riktig gobit =)
      Jag börjar jobba på torsdag...en dag ledighet till =)
      Kram

      Radera
  2. Sötnosen då, så liten och ändå med full utrustning =)
    Tror det blir kanonfint med fästmannasoffan i rött i trädgården, som en gigantisk färgklick =)
    Stekt ris med kyckling låter jättemumsigt, här serveras det rotmos och fläsk idag.
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, här går man all in redan från dag ett. Men karriären blev kort, bara 1,5 säsong för lillplutten, synd för han här riktigt duktig och snabb på skrillorna.
      Rotmosen står jag gärna över men fläsk är gott, gärna med paltbröd till =)
      Kram

      Radera
  3. Verkligen söt din lille son =)
    Tur du vilat upp dig de andra veckorna om du kör så långt in på nätterna nu.
    Kram Majken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag fick några veckor med total avslappning innan allt det sorgliga drog in =(
      Kram

      Radera