fredag 10 augusti 2012

Kycklingfilé med Coleslaw

Att jag älskar kyckling vet ni ju om vid det här laget =)

Då viktkurvan pekar stadigt rakt upp denna semester är det dags att ta tag i kosten, och LCHF verkar lite intressant tycker jag. 
Både ur det perspektivet att man tydligen ska tappa vikt om man äter LCHF kost, men också det faktum att många blivit mycket bättre eller tom bra i sina magar. 
Jag tog steget över till laktosfritt för mer än ett år sedan och det har gjort min mage väldigt mycket bättre, men periodvis har jag fortfarande stora problem.
Dessutom spökar både magsår och magkatarr titt som tätt.
Får se hur det går med vår LCHF diet, går det bra bjuder jag säkert på många recept framöver =)

Kycklingfilé med coleslaw
2 port

Ingredienser:
2 kycklingfiléer
smör till stekning
1/4 vitkålshuvud
1 morot
2 msk majonäs
1/2 dl creme fraiche
salt
svartpeppar
cayennepeppar
citronpeppar

Gör så här:
1. Skär filéerna mitt itu för snabbare stekning, lägg dem i upphettat stekpanna i lite smör. Krydda med salt, svartpeppar, cayennepeppar och lite citronpeppar. Stek dem någon minut på varje sida, var noga med att kolla om de är genomstekta (de ska vara saftiga men ej rosa).
2. Strimla vitkålen med en osthyvel i en skål och riv moroten grovt på ett rivjärn.
3. Blanda ner majonäs, creme fraiche, salt samt lite svartpeppar och cayennepeppar.
4. Smaka av med mer kryddor vid behov.

Enkelt och gott!

♥ KRaM aNNiCa ♥

Kycklingfilé med coleslaw
Hade inga morötter hemma, så vi körde enbart med vitkål, funkar hur bra som helst det med =)


4 kommentarer:

  1. Låter gott, ska jag ta och testa.
    Lycka till med dieten!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dieten gick åt pipsvängen (IGEN), men vi tar i med nya tag snart igen.
      Kram

      Radera
  2. Haha du och din kyckling :), var det gott?
    Kram Ingela

    SvaraRadera