torsdag 2 augusti 2012

Jag har en idé

Var på snabbvisit på jobbet idag, tre timmar var alldeles lagom. 
För sedan längtade jag ut i sommarvärmen igen 
Måste lida av allvarlig D-vitamin brist, för jag kan inte få nog av solen.
När hösten och vintern kommer kan jag gärna jobba, men inte på sommaren. 
Det parti som vill införa tre månaders semester ska jag rösta på i nästa val =)

Passar mig utmärkt att pollimasa omkring här hemma, läsa en massa böcker och bara ha det skönt.
Ibland får jag något lite ryck och kör igång med ett litet projekt, men mest vila har det blivit.
Små trevliga besök får vi också lite då och då, idag kom fam Nilsson-Öberg på besök igen, denna gång var även junior med. Han var det fart och fläkt i minsann =)

Efter att ha fått lite grillat i magen och sedan tittat på Five-O på TV kom hjärnan igång igen, 
så nu har jag hittat nästa sommars projekt =) 
Maken blev lite lagomt trött när jag presenterade idén, men får han bara bearbeta det lite så
kanske även han tycker det är en superidé hihi
(har några i reserv i fall denna inte faller honom alls i smaken, gäller ju att alltid ha en plan B)
Tänk vad lite semesteråterhämtning kan göra för en uttröttad hjärna =)

Nu tror jag snarklådan kallar på mig...så GOD NATT på er!
Måste vara utvilad imorn, för jag har lovat mig själv att faktiskt göra lite nytta för en gång skull, 
inte bra att slappa till sig för mycket =)

♥ KRaM aNNiCa ♥

Två vackra ljusstakar i glas som följde med som prenumerationsgåva till Amelia.
De fann snabbt sin plats på skänken i köket.

8 kommentarer:

  1. Tycker du har förtjänat några veckor med bara vila, tror jag din läkare håller med om också!
    Mysigt med främmande och otroligt vackra ljusstakar.
    Godnattkramar från A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk att du och doktor Göran ständigt ska tjata om att jag behöver vila haha
      Kram

      Radera
  2. Väldigt vackra ljusstakar!
    Jag förstår hur du känner det, jag började jobba igår och det var allt annat än kul =(
    Njut av din sista semestervecka nu!
    Kram Angie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker njuta Angie, men det ihållande regnet gör allt för att förstöra min sista semestervecka =(
      Kram

      Radera
  3. Vad för projekt? Nu blir jag nyfiken =)
    Njut i massor nu! Snart är vintern här =(
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm du får allt vara nyfiken ett tag till. Men det har med cykelskjulet, marksten, vackert grus, sten och några tujor att göra =)
      Kram

      Radera
  4. Haha ja det är ingen rast och ro när den lille är med. :) grymt nöjd över tidningen blev han iaf. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt =)
      Och ni verkar ju ha det varmt och skönt på semestern, har tjuvkikat på Instagram =)
      Kram

      Radera