onsdag 29 augusti 2012

Instagram/Followgram

Jag är en av dem som hakat på trenden med Instagram. 
Älskar foton och att fotografera (fotar hellre än bra, tyvärr verkar jag ha fötts utan fotogener 
- gäller både framför och bakom kameran).

Nu finns det även Instagram på datorn fast då under namnet Followgram (det kanske har funnits ett tag men jag upptäckte det här i dagarna), vilken lycka. 
Det betyder ju att jag kan spara ner alla bilder på min älskade lilla bebis ♥ i datorn. 
I mobilen kan jag ta en print screen och redigera bilden, men nu kan jag ju bara kopiera och spara =)

Om ni inte redan har Instagram tycker jag det är dags att 
ni skaffar det. 

Har ni Instagram? 
Tycker ni som jag att man blir glad och varm i hjärtat varje gång man uppdaterar och nya
vackra bilder dyker upp?

En del av er följer jag redan, men det kanske finns fler av er som jag kan följa.
Dela gärna med er av ert namn på Instagram så lägger jag till er i min följlista.
Maila gärna namnet om ni inte vill göra det offentligt.

♥ KRaM aNNiCa ♥

Kollage av kabeltrumman i uterummet och en del av de saker jag förvarar där.
Kollaget har jag skapat i InstaPicFrame som är kompatibel med Instagram.

12 kommentarer:

  1. Har inte Instagram, men det låter ju intressant...kanske läge att skaffa =)
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag absolut du ska göra gumman =)
      Kram

      Radera
  2. Vilket fint kollage! Har mailat dig mitt namn på Instagram.
    Kram Greta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad trevligt, ska kika på det i helgen.
      Kram

      Radera
  3. Jag är för gammal för att förstå mig på sånt :)
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm så gammal är du väl ändå inte!
      Kram

      Radera
  4. Oj då, jag som till och med avregistrerat mig från Facebook. Men du, kan man inte lika lätt lägga in bilderna i bloggen, eller vad är fördelen med Instagram? Jag tror jag gör ett inlägg och frågar dig och dom andra så får jag höra lite olika och om twitter och hela baletten...

    Ha, du är väl för rolig, ja, var sover husse när Leia ligger i soffan - dom "knôr" som det heter här på västkusten, eller ja, i Göteborg, dom knôr......

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att de samsas på soffan =)
      Finns massor av fördelar med Instagram, men givetvis kan man lägga ut bilderna i bloggen.
      Men på Instagram blir det mer bilder av "privat" natur (i mitt fall bilder på mig och barnen etc) samt lite mer av ögonblicksbilder.
      Ha en trevlig helg nu!
      Kram

      Radera
  5. Instagram är jättekul =)
    Jag har mailat dig.
    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det =)
      Ska kika på det i helgen.
      Kram

      Radera
  6. Kan man använda followgram utan att ha instagram?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det, men är inte helt säker.

      Radera