tisdag 7 augusti 2012

Birka Paradise 120805




Blev en kort tripp till Mariehamn med Birka Paradise i söndags för mig, maken, lillen, tonåringen samt tonåringens flickvän. 
Vis av tidigare erfarenheter startade vi i god tid, ville inte missa fler båtar pga av avstängda vägar heller.
Men resan ner till Stockholm gick snabbt och bra och gav oss 1,5 timme i solen vid kajen i slussen.
Parkerade i P-hus Slussen, nära och bra. 



Fick hytterna bredvid varandra och slängde snabbt in väskorna och sedan upp på soldäck.
Underbart att kunna sitta i solen och se den vackra skärgården sakta glida förbi.
Sippade på varsinn drink (lillen hittade en blå alkoholfri drink som han föll pladask för - förstod varför när jag sippade på den - sur som satan) och bara njöt av lugnet ♥



Hade bokat bord i buffén vid 20.45, maten var helt ok men vinet smakade rävpiss, tur det finns vatten!
Blev massor av skagenröra, sill, potatis och räkor för min del, barnen gick loss på barnbordet där det bjöds på hamburgare, pommes och spagetti med köttfärssås. Maken är ju allätare så han tog lite av allt.
Efterrättsbordet var verkligen ingen höjdare, en stor besvikelse faktiskt. 
Men vad gör det när man har ätit så man rullar ut?


Blev tidig kväller för oss allihopa och sedan sov vi som stockar i sköna sängar långt in på måndagen.
Till Brunch skickade vi in tonåringarne på lunchbuffén medan vi andra tre tog en varsin macka och sallad på Café Brazil, samma goda skagenröra på min macka som på buffén kvällen innan *mums*.

En massa shopping hann vi med, godis och Björn Borg kalsipper till barnen, vin och whiskey till de vuxna samt en liten present till vår söta lilla bebbe ♥
Nöjda och glada klev vi av båten för att åka vidare mot Barkarby och lite mera shopping =)

Två fribiljetter fick vi med oss också, men de gäller bara till okt-nov så jag vet inte hur vi ska göra med dem. 
Har ju en resa till Aten i oktober att spara ihop lite respengar till =)

Ha en trevlig tisdag! 
Och jag hoppas verkligen ni slipper det ihållande regn som vi har =(

♥ KRaM aNNiCa ♥

8 kommentarer:

  1. Ni verkar ha haft det härligt =)
    Bufféborden brukar väl sällan vara supergoda, men nog blir man mätt alltid!
    Fiskmåsen var lite lagomt uppkäftig, måste ha landat nära er =)
    Hoppas du gjorde några fynd i Barkarby
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fiskmåsen satt på tryggt avstånd och höll ett vakande öga på oss =)
      Blev skorna till mig och maken samt två t-shirts till barnen.
      Kram

      Radera
  2. Nu blev jag jättesugen att åka på kryssning, var flera år sedan sist. Håller med om att skärgården är så otroligt vacker =)
    Här duggar det, så vi har väl iaf lite bättre väder än er, men inte mycket.
    Kram Erika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch för regn och rusk, måtte vi bara få en fin höst efter denna skräpsommar!
      Kram

      Radera
  3. Vad härligt ni haft det och vad roligt att du dyker upp på en bild. Är inte speciellt ofta du bjuder på en bild av dig själv =)
    Här har det också regnat hela dagen...supertrist =(
    Kram Majken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä jag brukar försöka att inte hamna på bild =). Men jag dyker ju upp lite då och då numera.
      Kram

      Radera
  4. Stockholms skärgård är verkligen underbar och det är du och din blogg med =). Vad bra att ni fick en trevlig resa!
    Sköt om dig i regnvädret!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gumman, du är alltid så snäll mot mig ♥
      Kram

      Radera