söndag 8 juli 2012

Vad gör man en regnig söndag?

Gårdagen började med solsken, men övergick i regn. 
Denna morgon började med regn och det håller i sig. 
Kan ju trösta alla er som har semester att jag är på jobbet mellan 8-18 i morgon 
så då har ni goda solchanser.

Hade en riktigt trevlig em hos mamma i går, 13 stycken var vi som åt mumsig mat och efterrätt. 
Roligt att samlas så där, är inte ofta nu för tiden som vi gör det =)

Idag hade jag hoppats på en filmdag, men maken hade andra planer så vi hoppade in i bilen 
och åkte till Jula och Biltema. 
Justerbara stolpskor, franska träskruvar, cykeldäck och slang stod på inköpslistan.
Inga saker man blir så där överdrivet glad av att köpa, men det färdiga resultatet blir man ju 
desto mer glad över =)

Så nu trotsar maken regnet och står där ute och gräver.
Det gjorde vi för all del i går kväll också, dock utan regn. Men med massor av mygg, 
så regn är nog att föredra.
Jag gav upp efter en timme, då hade jag nästa grävt klart mitt första hål. Stora stenbumlingar 
och en jätterot ställde till det lite för mig, men skam den som ger sig.

Efter ett välbehövligt bad fick maken smörja mina myggbett på ryggen med Ringblomssalva, 
han hittade nio stycken stora bett. Lägg då till ett på skinkan, ett i huvudet, ett på foten och ett på smalbenet, 
så vet nu hur omtyckt jag är här i Vallhovsskogen =(

Nu ska jag gå ut i regnet och agera hantlangare så hålen blir klar och vi får 
krypa ner i soffan och titta på film.

Ha en trevlig söndag kväll!

♥ KRaM aNNiCa ♥

Idag får vi jobba i duggregn.
Men betongen ska ju vattnas, så det sköter ju naturen åt oss idag =)
Maken hann gräva och gjuta två av hålen igår, nu ska två hål till grävas

Mitt hål ser inte mycket ut för världen, det är svårt att se att det ändå är nästan 50 cm djupt.
Att gräva mellan en stor rot och en sten är ju inte så jättesmidigt,
men hela vår tomt är full med sten så det finns liksom inga bra ställen att välja på.
Medan maken gräver för utbyggnaden av soldäcket har jag påbörjat mitt tvättställningsprojekt =)

4 kommentarer:

  1. Usch för de där myggen! Jag kan inte koncentrera mig på annat när de är i närheten :)
    Vi hade regn hela dagen i går, i dag har det varit grått och blött. Ser tyvärr ut som att det ska vara det hela veckan här :(
    Fin söndag till er.
    Kram från Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår inte vad det är som händer, det ser ju ut att bli trist väder många dagar framöver =(
      Kram

      Radera
  2. Men har han blivit galen? Gå in och titta på film istället för att springa omkring ute i regnet!
    Håller tummarna för att du får rätt om solen, för jag vill gärna ha lite sol i morgon =)
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja nog är han galen alltid, men man blir liksom det av det här dåliga vädret =(.
      Vi bär verktyg in och ut hela dagarna, blir liksom aldrig färdigt när man måste ta rast hela tiden. Men nu så är ramen på plats och första raden bräder, så nu är han taggad. Så ännu en gång står han där i duggregn och sliter för att bli färdig innan han går på semester.
      Kram

      Radera