måndag 30 juli 2012

Underbar helg med släkt och vänner ♥

Dagarna går svindlande fort, försöker få lite vila men ändå hinna med lite här hemma.
Helgen har varit solig för det mesta, det tackar vi för!!!
Tyvärr dök ett ordentligt regnväder upp precis när vi inte vill ha det, men vi hade skoj ändå =)

I fredags hann jag med någon timme sol på baksidan innan jag snabbt som attan åkte 
till IKEA för att köpa lite presenter. 
Måste vara rekord att hinna shoppa på IKEA, MQ och blomaffären på mindre än 45 minuter.
Packade ur bilen hemma och sedan stack jag iväg på kalas hos min kusin, 
smarrig cheesecake, lite kaffe och massor av goa släktingar ♥

Medan jag var borta slet maken med hjälp av barnen och grannen med torkställningen, 
så när jag kom hem stod de där majestätiska och vackra på gräsmattan =)
Lite kycklingklubbor och ugnsrostade rotfrukter på det så trodde jag kvällen var lyckad nog...men det tog inte slut där inte...för hux flux stod M&P i hallen.
Lite kaffe och smarriga drinkar och fyra timmar senare ramlade vi ännu gladare i säng.
Gammal vänskap rostar aldrig ♥

Lördagen var vi bortbjudna på lite lekar och grillning hos min moster och morbror.
Blev ett glatt gäng på cirka 25 personer som höll humöret uppe trots regnvädret som svepte in.
Det hoppas jag vi gör fler gånger och att vädret då är med oss så vi slipper
 leka lekar på en blöt gräsmatta.

Söndagen bjöd på några slappa timmar i solen innan det var dags för veckans sista kalas.
Syster Yster fyllde år och det var tårta och kaffe och släktträff igen ♥
Till middag fick det bli bakad potatis med räkröra och baconröra.

Efter en mycket regnig natt har solen varit på sitt allra bästa humör igen =)
Idag har vi vilat från kalas och tårta men istället tryckt i oss jordens godaste mat, maken 
överträffade sig själv vid grillen för någon timme sedan och vi rullar runt inne i 
huset tjocka och mätta just nu.
Måste åka på träningsläger och sockeravvänjning efter semestern *suck*

Har hunnit göra lite saft under helgen så nu är köket fyllt med 
Rårörd Svartvinbärsaft (recept hittar ni HÄR)
Har även satt igång nästa omgång med saft, denna gång är det rabarber och citron.
Efter det blir det även lite rödvinbär och citron, för busken är överfull med bär.
Blev en timmes jobb på fm också, första dagen med jour kom det ett samtal så klart.
Men det var enkelt och snabbt åtgärdat och sedan smet jag som en vessla ut i solstolen igen.

Barnen har vi satt i jobb idag, de har fått i uppgift att slipa Fästmanssoffan som min morfar gjort.
Den ska få lite ny färg och sedan ska den stå och glänsa i trädgården =)
Jag fick äntligen tummen ur (efter lite pushning från maken) och började måla fönstret på förrådet.
Har ju tyvärr ett projekt kvar i sommar och det är att bygga en kompost, 
men motivationen för det är verkligen noll.
Trivs bäst på solsängen med en bra bok, ett glas vatten och en stor sol på himlen ♥

Hoppas att ni haft underbart lata dagar i solstolen också!

♥ KRaM aNNiCa ♥

Rårörd svartvinbärssaft i massor i vårt kök just nu =)

10 kommentarer:

  1. Härligt stumpan, det är precis det här du behöver. Lata dagar i solen och bara göra det du känner för.
    Saften låter smarrig, kanske man skulle ta och testa =)
    Ha det så bra nu vännen!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, behöver massor av fler sånna härliga dagar!
      Tycker absolut du ska göra lite saft =)
      Ha det bra du med stumpan!
      Kram Annica

      Radera
  2. Låter som du har helt underbara dagar, och att man går upp i vikt får man räkna med på sommaren =)
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det så illa alltså =(, jaja får väl ta en liten svältdiet när jobb och vardag är igång igen.
      Kram Annica

      Radera
  3. Ser i högerspalten att du läser böcker i rasande fart, hittar du några guldkorn?
    Mysigt att umgås med släkt och vänner och att bara ha det bra =)
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm det blir 2-3 böcker i veckan nu när jag är ledig. Just nu är det Ann Cleeves böcker som går hem hos mig, testa dem.
      Kram Annica

      Radera
  4. Bakad potatis låter jättegott :) hur gör du rörorna?
    Passa på att njuta av din fortsatta ledighet!
    Kram Greta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har lagt ut recepten på rörorna i bloggen nu, så kika, testa och återkom gärna med betyg =)
      Har du någon ledighet kvar? Eller är du tillbaka på jobbet igen?
      Kram Annica

      Radera