måndag 2 juli 2012

Tips på sommarläsning

Finns väl inget som är så mysigt som att plöja en massa bra böcker under semestern. 
Perfekt att läsa både i solstolen som i bästa fåtöljen en regnig dag. 
Inte för att vi ska ha några regniga dagar under semestern, 
men om det mot all förmodan skulle inträffa kan det vara bra att ha laddat upp bokförrådet i tid.

Nedan ser ni ett axplock av vad jag tänker plöja igenom under semestern.
Har redan tjuvstartat under min vecka i Turkiet då jag hann med fem böcker =)

Två av de böcker jag sträckläste i Turkiet var Lärljungen av Hjorth och Rosenfeldt samt Alkemins eviga eld av Anna Jansson. Två riktiga kanonböcker, läs dem!

Elsas Hemlighet av Sofi Fahrman läser jag just nu, så jag kan inte säga ännu hur den är. 
Men de andra två böckerna om Elsa var ju både smårolig och lättlästa.

Gideons ring av Carin Gerhardsen har jag inte hunnit köpa ännu, men den ska jag klicka hem från 
Adlibris nu i helgen. De första tre böckerna i Hammarbyserien var riktiga sträckläsare, 
den fjärde var väl ok men en riktig besvikelse med tanke på hur de första tre var. 
Så nu har jag höga förhoppningar på att den femte boken är lika bra som de tre första.

Övriga böcker här nedan är av författare jag brukar läsa och som sällan gör mig besviken.
Så jag hoppas de ska vara bra allihopa =)

Ladda bokförrådet och njut för fulla drag i solsängen i sommar!

♥ KRaM aNNiCa ♥

I stundens hettaTvå soldaterDen sista aktenDen andalusiske vännenParadisofferAlkemins eviga eldLärjungenGideons ringLaglöst landMercuriumPythians anvisningar

Alla bilderna är lånade från Adlibris

9 kommentarer:

  1. Vad härligt med en massa lästips inför sommarens lata dagar i hängmattan =)
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Perfekt med en liten lista med böcker att leta efter i Pocketshoppen på flygplatsen. Är bara under flygresan jag läser, på kvällarna är jag så trött att jag somnar innan huvudet landar på kudden.
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir avis ännu en gång, jag lider av stora sömnproblem och skulle ge min högra fot för att ha lätt att sova. Jag kan vara så trött att jag inte ens kan stå upp men sova gör jag iaf inte =(
      Kram

      Radera
  3. Massor av bra tips inför lata dagar i hängmattan :)
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter hur skönt som helst!
      Kram

      Radera
  4. Suveränt, den listan tar jag med mig till bokhandeln. Här ska läsas hela semestern!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör du rätt i Eva!
      Kram

      Radera
  5. Klick, klick...två av dem beställda på Adlibris =)
    Kram Zita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra Zita, fortsätt klicka på så är sommaren räddad =)
      Kram

      Radera